تعامل دانشگاه ها در چارچوب دانشگاه های سطح یک افزایش یافته است

رییس دانشگاه تهران با اشاره به برگزاری نشست دانشگاه‌های سطح یک با حضور وزیر علوم، گفت: تعامل دانشگاه های کشور در چارچوب دانشگاه های سطح یک افزایش یافته است.

محمود نیلی احمد آبادی در بازدید از غرفه خبرگزاری ایمنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات کشور اظهار کرد: در چارچوب دانشگاه های سطح یک، کمیته های مختلفی در حوزه های فرهنگی، پژوهش و آموزش برای دانشجویان ایجاد شده و تمام دانشگاه های سطح یک کشور در این زمینه ها با هم مشورت و هم افزایی دارند.

وی ادامه داد: دانشگاه ها اغلب در خصوص ارائه راهکارها و چالش های پیش روی آموزش عالی در جهت توسعه و تعالی دانشگاه ها به بحث و گفتگو می پردازند.

رییس دانشگاه تهران با اشاره به اینکه تعدادی پروژه علمی و تحقیقاتی مشترک میان دانشگاه ها همیشه برقرار می شود، یادآور شد: به اضافه اینکه بطور طبیعی اساتید و دانشجویان دانشگاه ها در قالب داوری پایان نامه ها، مهمان شدن دانشجویان، ارائه پایان نامه های مشترک از  قدیم باهم همکاری داشتند و هنوز هم این همکاری به قوت انجام می شود.

نیلی احمد آبادی یادآور شد: به طور معمول  هر ۲ ماه یکبار دانشگاه های سطح یک گرد هم می آیند، بر همین اساس بنا داریم جلسه ای را در دانشگاه برگزار کنیم. وزیر علوم هم اظهار علاقه کردند که در این جلسه شرکت کنند تا در خصوص مسائلی همفکری هایی شود.

نیلی احمدآبادی با اشاره به مسائلی که در این نشست ها برگزار می شود، تصریح کرد: مسائلی که در این نشست ها ارائه می شود بستگی به مسال روز دارد  که بین المللی شدن دانشگاهها، تنظیم بودجه، دانشجویان و... جز این مسائل خواهد بود.

وی افزود: اکنون که در آستانه آذرماه هستیم و روز دانشجو نزدیک است به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات روسا در خصوص دانشجوها نیز خواهیم پرداخت.

کد خبر 326104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.