پیاده روی اربعین حسینی افتخار جهان تشیع است

چادگان - امام جمعه چادگان گفت: پیاده روی اربعین حسینی افتخار جهان تشیع و معجزه بی نظیر عصر حاضر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان چادگان، حجت‌الاسلام ابوالفضل سلیمانی  در جلسه ستاد اربعین این شهرستان، با اشاره به  اجتماع عظیم مسلمانان در روز اربعین در کربلا اظهار داشت: این حضور را  نباید یک پیاده‌روی ساده پنداشت بلکه دنیایی از معارف و  زمینه ساز انتقال فرهنگ اسلامی  به کل جهان است.

 امام‌جمعه چادگان گفت: زیارت اربعین یکی از مهم‌ترین موضوعات در زمینه فرهنگ‌سازی است که هر ساله بر تعداد شرکت‌کنندگان افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: این حضور، یک همایش تجمعی از سرتاسر جهان است؛  هم شور دارد و هم شعور و یک آمادگی جهانی برای آغاز حکومت امام عصر (عج) است.

امام جمعه چادگان افزود: باید  پیام های مهم این همایش اسلامی و ظهور و جلوه پر شور آن  را به دنیا نشان داد.

وی گفت: اربعین حسینی سرمایه بزرگی است که وهابیت سعی زیادی در کمرنگ کردن آن دارد اما دشمنان اسلام بدانند این حرکت عظیم و میلیونی هر سال باشکوه‌تر انجام می‌شود.

امام جمعه چادگان حرکت بزرگ پیاده روی اربعین حسینی را افتخار جهان تشیع عنوان کرد و اظهار داشت: حضور بیش از 25 میلیون زائر برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین حسینی یک اتفاق و رویدادی عادی نیست بلکه باید آن را معجزه سیدالشهدا(ع) در عصر حاضر نامید.

حجت الاسلام سلیمانی  پیام اربعین حسینی را تبیین کننده قیام عاشورا دانست و گفت: اربعین حسینی مقدمه سازی برای تشکیل امت واحده اسلامی است و در این رویداد هم شاهد خدمت رسانی و هم حضور زائران از ملیت های مختلف برای زائران اباعبدالله(ع) هستیم.

کد خبر 326041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.