ضرورت توسعه اقامتگاه های بوم گردی در بوئین میاندشت

بوئین میاندشت - فرماندار بوئین میاندشت گفت: زمینه بسیار مساعدی برای رونق و توسعه اقامتگاه های بوم گردی در این شهرستان وجود دارد.

ماشالله طحانیان زاده در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان بوئین میاندشت، با اشاره به نقش اقامتگاه های بوم گردی در رونق گردشگری و تقویت حوزه اقتصادی، اظهار داشت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی اماکنی امن، ایمن و در عین حال دارای جاذبه‌های بومی و اصیل محل احداث خود بوده که با همراه داشتن غذاهای بومی و محلی، مکان هایی مطلوب و مورد اقبال گردشگران خارجی و ایرانی است که از زندگی شهری و فضای پراسترس آن دور هستند.

فرماندار بوئین میاندشت با بیان این که گردشگران امروزی به دنبال اقامت در اماکنی بکر، دور از هیاهوی شهرها و در مکان‌هایی با معماری و شهرسازی بومی و ایرانی هستند، افزود: این اقامتگاه‌ها همچنین در ایجاد اشتغال گردشگری در فضاهای روستایی و کسب درآمد برای روستاییان نقش بسزایی دارند.

طحانیان زاده در ادامه از افتتاح و بهره برداری از دومین اقامتگاه بوم گردی  این شهرستان در شهر افوس خبر داد و افزود: متاسفانه  توجه به ظرفیت ارزشمند اقامتگاه‌های بوم گردی در روستاهای شهرستان علی‌رغم ظرفیت هایی که وجود دارد مغفول مانده و این میطلبد که از طریق شهرداری ها و دهیاری ها زمینه شناسایی و رونق اقامتگاه های بوم گردی در روستاها در راستای ایجاد اشتغال پایدار فراهم شود.

وی رواج اقامتگاه های بومی و محلی را فرصت مناسبی برای رونق سرمایه گذاری در بخش گردشگری دانست و گفت: امکان گسترش این اقامتگاه ها با توجه به وجود خانه های قدیمی در منطقه و امکان بازسازی آن ها متناسب با طراحی داخلی و خارجی اقامتگاه های بوم گردی، وجود دارد.

به گزارش ایمنا؛ اقامتگاه بوم گردی خانه جواهری بوئین میاندشت، نخستین اقامتگاه این شهرستان است که با دارا بودن محیطی متفاوت و دلنشین پذیرای علاقمندان به حوزه طبیعت ،فرهنگ و بوم شناسی  است.

کد خبر 326020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.