توجه به صنعت گردشگری و توریسم مقابله با ایران‌ستیزی است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: صنعت گردشگری در جهان امروز برای اکثر کشورها صنعت مهمی است ولی در ایران علاوه بر بحث تجاری و صنعت به عنوان بحث دیپلماسی عمومی نیز مورد توجه قرار دارد.

بهرام قاسمی با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات در مورد برنامه‌های وزارت امور خارجه برای توسعه صنعت گردشگری و توریسم در اصفهان، اظهار کرد: در ساختارجدیدی که طی یکی، ۲ ماه آینده فعال خواهد شد مشخصاً موضوع گردشگری را به عنوان یک موضوع بسیار اساسی در نظر گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: بحث گردشگری برای ما از ۲ بُعد مهم است و در برخی از کشورها به عنوان یک صنعت به گردشگری نگاه می‌شود.

قاسمی بیان کرد: صنعت گردشگری در جهان امروز برای اکثر کشورها صنعت مهمی است ولی در ایران علاوه بر بحث تجاری و صنعت به عنوان بحث دیپلماسی عمومی و آمد و شد جهانیان به ایران و دیدار آنان از ایران می تواند در مبارزه و مقابله با سیاست ایران‌هراسی، ایران‌ستیزی و ایران‌گریزی که برخی از قدرت‌های فرامنطقه‌ای نسبت به ایران دنبال می‌کنند، نقش بسیاری داشته باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: صنعت توریسم موضوعی  مهم تلقی می شود که فکر می‌کنم باید کار جدی در این زمینه انجام دهیم و به خصوص در حوزه دیپلماسی عمومی هنوز کارهای زیادی باقی مانده است که در واقع در ابتدای راه هستیم و امید است بتوانیم در این حوزه در وزارت خارجه نقش اساسی خود را ایفا کنیم.

کد خبر 326010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.