بودجه اندک بخش عمرانی کشور/روند بودجه‌ریزی نیازمند تحول است

نماینده مردم گلپایگان در مجلس با انتقاد بر اینکه در بودجه ریزی بخش عمرانی در بودجه کشور دچار مشکل هستیم، گفت: روند بودجه نویسی در کشور نیازمند تحولاتی است.

به گزارش ایمنا علی بختیار با اشاره به اینکه درباره راهبرد بودجه بین دولت و مجلس موضوعاتی مطرح شد، بیان داشت: امیدواریم با تعامل شکل گرفته دولت بتواند به موقع لایحه را ارائه دهد و این لایحه مبتنی بر بودجه عملکردی باشد که سال ها مورد مطالبه مجلس بوده است.

وی تاکید کرد: تنظیم مسائل مهم کشور در جلسات غیرعلنی انجام می شود و در مسائل اقتصادی و سیاست خارجی بین دولت و نمایندگان تعامل شکل می گیرد.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس پیرامون اینکه روند بودجه نویسی در کشور نیازمند تحولاتی است، تاکید کرد: در این سال ها ۵ الی ۱۰ درصد به بودجه های جاری اضافه کردیم و در بخش بودجه عمرانی دچار چالش هستیم زیرا تعداد زیادی از طرح ها در پیوست جدول ۱۹ یا ۲۰ برده می شود که این شرایط کاملا تحمیلی و تابع لابی گری است.

وی تصریح کرد: ما در کشور نیاز به طرح هایی داریم که با آنها کشور به یک توسعه متوازن در حوزه ها و استان های مختلف برسد و دولت مشخص کند کدام طرح در چه حوزه ای باید اجرا شود.

بختیار در خصوص اینکه تا چه اندازه بودجه ۹۷ بصورت عملیاتی نوشته خواهد شد، گفت: دولت در سازمان برنامه و بودجه اقداماتی را انجام داده اما کافی نیست، باید در طرح های عمرانی که منابع کافی نداریم کار بیشتری صورت بگیرد.

کد خبر 325904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.