اجرای طرح نهضت قرآنی در مدارس شهرستان تیران و کرون

تیران -مدیر آموزش و پرورش شهرستان تیران و کرون از اجرای طرح نهضت قرآنی در مدارس این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، علیرضا مرزبان در گردهمایی ۳۸ مدیر دارالقرآن آموزش و پرورش استان اصفهان به میزبان شهرستان تیران و کرون اظهار داشت: ایجاد نهضت قرآنی در مدارس ویژه دانش آموزان و خانواده های آن ها در مدارس شهرستان تیران و کرون در حال اجرا است که این نهضت قرآنی با برنامه های متنوع فرهنگی، آموزشی و اجتماعی در حوزه قرآن و عترت اجرا می شود.

وی افزود: طرح تربیت حافظ قرآن، ارتقای سواد قرآنی، محافل انس با قرآن کریم و برنامه های فرهنگی قرآنی در راستای تقویت باورهای دینی در مدارس شهرستان تیران و کرون در حال اجرا است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تیران و کرون بیان داشت: آموزش و تربیت حافظ قرآن در مدارس بر اساس توانایی و ظرفیت دانش آموزان تحت نظر مربیان و کارشناسان قرآنی در حال انجام است که بیش از یکصد دانش آموز این شهرستان از این طرح استفاده می کنند.

وی ادامه داد: بیش از ۶۰ محفل انس با قرآن کریم همراه با برنامه های فرهنگی در مدارس شهرستان در حال برگزاری است که از ظرفیت دانش آموزان برتر قرآنی و همچنین چهره های برتر قرآنی در این محافل استفاده می شود و جهت دهی و راهنمایی برای حرکت در فعالیت های قرآنی صورت می گیرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تیران و کرون با اشاره به جلب مشارکت خیرین و خانواده ها برای فعالیت های قرآنی یادآورشد: با وجود مشکلات مالی و ساختمان سازی در مدارس این شهرستان اما برنامه های فرهنگی و مذهبی فراموش نشده و خیرین و خانواده ها علاوه بر کمک به فعالیت های عمرانی مشارکت خوبی در راستای فعالیت های فرهنگی دارند.

وی اضافه کرد: مشارکت خیرین و اولیا دانش آموزان نباید تنها در جهت فعالیت های عمرانی و خدماتی مدارس قرار گیرد بلکه همکاری در رفع نیازهای فرهنگی مدارس برای تربیت نسل متعهد و توانمند نیاز است.

مرزبان با بیان اینکه امسال فعالیت های فرهنگی با محوریت شخصیت حضرت علی(ع) انجام می شود، گفت: تمامی برنامه های فرهنگی با محوریت ابعاد شخصیتی فردی و اجتماعی حضرت علی(ع) است.

کد خبر 325893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.