جرم از فضای واقعی به سمت فضای مجازی در حرکت است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر اصفهان با اشاره به خطرات آسیب های فضای مجازی برای جوانان گفت: با توجه به آسیب ها و تهدید هایی که فضای مجازی برای خانواده ها و جوانان دارد بایستی آسیب های این فضا به درستی برای مردم تشریح شود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری پلیس،  آیت الله" سید یوسف طباطبائی نژاد" در دیدار فرمانده انتظامی استان گفت: فضای مجازی یک وسیله و ابزاری است که هم می شود از آن در زمینه فعالیت های صحیح استفاده کرد و هم استفاده های نادرست از آن داشت.

وی عدم استفاده صحیح از این ابزار را باعث بروز مشکلاتی برای دارندگان آن عنوان کرد و اظهار داشت: گزارشات رسیده حاکی از آن است که قشر جوان و نوجوان جامعه به دلیل رعایت نکردن برخی مسائل حدود و حریم ها در معرض آسیب های این فضا قرار می گیرند و عده ای هم قربانی سهل انگاری خود می شوند.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه نیروی انتظامی به دلیل مواجهه با پرونده ها بیشترین آشنایی را با این فضا دارد، تصریح کرد: پلیس بایستی مردم را نسبت به آسیب های فضای مجازی بیشتر آگاه کند.

امام جمعه اصفهان در ادامه با اشاره به حادثه تلخ خودکشی دو دختر نوجوان در اصفهان، خودکشی را ناشی از ضعف اعتقاد و ایمان انسان عنوان کرد و اظهار داشت: مطمئناً یک فرد دین دار و با ایمان هرگز دست به خودکشی نمی زند چرا که می داند این کار را خداوند مذموم دانسته و در دین اسلام نیز از آن به عنوان گناه کبیره یاد شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با تقدیر از عملکرد نیروی انتظامی در بحث عفاف وحجاب عنوان داشت: طرح گشت ارشاد یکی از طرح های خوب این نیرو بود که تاثیر زیادی در جامعه داشت و اگرچه اکنون هم وجود دارد اما بایستی حضور این گشت ها پررنگ تر شود چرا که حتی حضور صرف آنها هم باعث ایجاد امنیت روانی و اخلاقی در جامعه می شود و پلیس اصفهان می تواند در این زمینه هم الگوساز باشد.

نماینده ولی فقیه در استان، اقدامات پلیس اصفهان در تامین نظم و امنیت و برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمان نوامیس مردم را ستودنی عنوان کرد و اظهار داشت: طبق نصایح صریح قرآن کریم کسی که سلاح دست بگیرد و در بین مردم رعب و وحشت ایجاد کند حکم محارب را دارد.

فرمانده انتظامی استان نیز در این دیدار با بیان اینکه جرم از فضای واقعی به سمت فضای مجازی در حرکت است گفت: برابر آمارهای به دست آمده ۷۴ درصد مردم استان کاربر  اینترنت هستند که باید این فضا به درستی شناخته شود و مشکلات و چالش های آن به مردم بازگو کرد.

گفتنی است در پایان این این دیدار لوح تقدیری از سوی  سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به منظور قدردانی از حمایت های  نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان از نیروی انتظامی به وی تقدیم شد.

کد خبر 325775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.