۳۵ درصد کارتن‌خواب ها معتاد نیستند/ لزوم نگاه جامع به آسیب‌های اجتماعی

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: باید نگاه جامع به آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم. در حال حاضر ۳۵ درصد آنها که کف خیابان هستند شکل و ظاهرشان شبیه معتادان متجاهر است اما در دیگر دسته‌های آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرند.

به گزارش ایمنا به نقل از ایسنا، پرویز افشار درباره کارکرد ستاد ساماندهی معتادان متجاهر تا پایان امسال اظهار کرد: ساماندهی معتادان متجاهر منحصر به زمان خاصی نیست که بتوانیم برای آن زمان مشخصی تعریف کنیم.

سخنگوی ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه آسیب‌دیدگان اعتیاد که شدت اعتیادشان به اندازه‌ای افزایش یافته که به کف خیابان‌ها آمده‌اند با دستور مقام قضایی تحت درمان قرار می‌گیرند، عنوان کرد: سازوکاری دیده شده تا آنها که درمانشان کامل نمی‌شود، ۳ ماه دیگر هم در مراکز ترک اعتیاد نگهداری شوند.

افشار ادامه داد: باید نگاه جامع به آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم. در حال حاضر ۳۵ درصد آنها که کف خیابان هستند شکل و ظاهرشان شبیه معتادان متجاهر است اما در دیگر دسته‌های آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرند. این ۳۵ درصد ممکن است کودک خیابان، زنان کار خیابانی، اتباع، کارگران فصلی، افراد بی‌خانمان و متکدیان باشند که با معتادان متجاهر در اماکن مشابه بیتوته می‌کنند.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: هرچقدر هم ساماندهی معتادان را انجام و آنها را جمع‌آوری کنیم، باز هم ۳۵ درصد از افراد در کف خیابان‌ها باقی می‌مانند. باید حاکمیت نگاه جامع به این موضوع داشته باشد و دست‌اندرکاران سهم خود را در کاهش این آسیب‌ها ایفا کند.

کد خبر 325756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.