تشکیل مثلث طلایی گردشگری یزد، اصفهان و شیراز/ سپنتا برود من هم می روم

رییس شورای شهر یزد از اجرای طرح مثلث طلایی گردشگری به منظور رونق گردشگری در یزد و دو شهر دیگر خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامعلی سفید با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات با اشاره به موضوع رد عضویت سپنتا نیکنام از شورای شهر یزد اظهار کرد: با این موضوع برخورد سیاسی نشده و از فقه چنین برداشته شده که می گویند زرتشتی در شورا نباید باشد.

وی افزود: موضوع اصلی که مطرح می شود این است که مسلمان باید در کشور مسلمان مدیریت داشته باشد تا بتواند تصمیمات مبتنی بر اسلام بگیرد.

سفید اضافه کرد: انتخاب یک فرد در شورا نوعی وکالت محسوب می شود و این فرد کافر نیست، کسانی که در پناه جمهوری اسلامی زندگی می کنند محارب نیستند و همه از حقوق یکسانی برخوردارند.

وی بیان کرد: با این حال مردم به این فرد رای دادند و باید به این فکر بود که چرا به سایر افراد رای داده نشده است. ما می خواهیم کاری کنیم تا مردم به زور قانون به فرد خاصی رای دهند در صورتی که نمی شود.

رییس شورای شهر یزد تصریح کرد: قبل از این هم شورای نگهبان اعلام کرد حضور این فرد خلاف شرع است اما مجلس و وزارت کشور این موضوع را رد کردند، حتی زمان ورود این فرد به شورا به کتاب خود قسم یاد کرد.

سفید اذعان کرد: این فرد در حال حاضر مرخصی است اما اگر به وی ابلاغ شود که باید برود من هم از ریاست شورا کناره گیری می کنم.

رییس شورای شهر تصریح کرد: میزان فهم من از دین نشان می دهد که این عمل خلاف شرع است.

سفید در بخشی دیگر از صحبت های خود با اشاره به انتخاب شهردار سابق اصفهان برای مدیریت شهر یزد افزود: دکتر جمالی نژاد فردی فرهنگی است که ۲۰ سال سابقه مدیریت شهری داشته برای همین می تواند این شهر را به خوبی مدیریت کند.

رییس شورای شهر یزد با اشاره به تعریف مثلث طلایی گردشگری یزد، شیراز و اصفهان بیان کرد: هدف از تعریف این عنوان افزایش سطح همکاریها به منظور توسعه گردشگری میان ۳ شهری است که باهم تشابهاتی دارند.

سفید با اشاره به اینکه تاریخی بودن شهر محدودیت هایی برای این شهر داشته اذعان کرد: در کنار این ظرفیت هایی هم تعریف شده که منجر به رونق گردشگری این شهر می شود.

کد خبر 325749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.