اعتیاد در زنان در پنج سال اخیر روبه کاهش بوده است

سخنگوی ستاد مبارزه با موادمخدر در غرفه ایمنا گفت: در پنج سال اخیر اعتیاد در زنان روبه کاهش بوده به طوری که در ۲ سال گذشته رشد اعتیاد در زنان متوقف شده و این مهم به مدد اطلاع رسانی صحیح در جامعه اتفاق افتاده است.

به گزارش ایمنا، پرویز افشار با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا، در خصوص تاثیر نشاط اجتماعی در مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: برگزاری برنامه های شاد و مفرح، ایجاد نشاط اجتماعی، بالا بردن امید به زندگی و پر کردن اوقات فراغت در جامعه می تواند افراد را از گرایش به سمت مواد مخدر دور کند.

وی افزود: اگر بخواهیم آسیب های اجتماعی را در جامعه کمتر کنیم باید برای نشاط مردم برنامه ریزی داشته باشیم به ویژه برای تفریح و نشاط خانواده ها باید تدبیری بیندیشیم.

سخنگوی ستاد مبارزه با موادمخدر بیان کرد: اجرای برنامه های شاد با کمک تمامی دستگاه اجرایی استان ها و با محوریت معاونت ورزش همگانی وزارت ورزش و جونان در تمامی کلانشهرها از سیاست های دولت است.

وی ادامه داد: در قالب طرح کرامت با همکاری بسیج مستضعفیان دو منطقه ملایر و فلاورجان اصفهان را در کشور برای اجرای برنامه های این طرح در نظر گرفته ایم.

افشاری با اشاره به اینکه از سال ۸۰ تا ۹۰اعتیاد رشد فزاینده ای داشته است، گفت: در پنج سال اخیر اعتیاد در زنان روبه کاهش بوده به طوری که در ۲ سال گذشته رشد اعتیاد در زنان متوقف شده و این مهم به مدد اطلاع رسانی صحیح در جامعه اتفاق افتاده است.

سخنگوی ستاد مبارزه با موادمخدر تصریح کرد: از اقدامات مهمی که در زمینه مبارزه با مواد مخدر برای بانوان صورت گرفته است می توان به توسعه مراکز خاص نگهداری زنان معتاد، راه اندازی چندین مرکز مادر یار و برنامه آموزش مختلف اشاره کرد.

کد خبر 325742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.