خانه های تاریخی اصفهان«بوتیک هتل» می شوند

مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: بسیاری از خانه های تاریخی شهر اصفهان به «بوتیک هتل» برای گردشگران تبدیل می شوند.

حسین جعفری در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در بافت شهری اصفهان به ویژه بافت های فرسوده ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی وجود دارد که یکی از راه های خانه دار شدن افردی که در این نقاط زندگی می کنند، استفاده از ظرفیت ها و تسهیلاتی است که برای بافت های فرسوده پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه در شهر اصفهان ۲۳۰۰ هکتار بافت فرسوده وجود دارد، افزود: این شهر تاریخی ۲۲۰ لکه در مناطق ۱۵ گانه دارد که شهرداری برای صدور پروانه در این بافت هابه خصوص برای تجمیع و انبوه سازی تسهیلاتی قائل شده است.

مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون در بافت های قدیمی شهر اصفهان اقدامات ارزشمندی برای باززنده سازی شروع شده است که از جمله آنها در محله همت آباد بود که با حضور وزیر راه و شهرسازی کلید خورد.

وی یادآور شد: تسهیلات ودیعه مسکن۲۰ میلیون تومانی با نرخ ۴ درصد، برای افرادی که خانه های خود را برای انبوه سازی تخلیه می کنند، در نظر گرفته شده است.

جعفری ادامه داد: به ازای هر واحد مسکونی که نوسازی شود ۵۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت توسط دولت به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از مناطق شهر اصفهان دفاتر نوسازی بافت های فرسوده راه اندازی شده است، گفت: در آینده ای نه چندان دور بسیاری از خانه های تاریخی شهر اصفهان به بوتیک هتل برای گردشگران تبدیل می شوند.

مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: تسهیلاتی در این راستا قائل شده ایم که متقاضیان می توانند به سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان مراجعه یا با شماره تلفن های ۹۳ و ۳۴۴۸۷۷۹۲ تماس گرفته و اطلاعات لازم را کسب کنند.

کد خبر 325648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.