لغو عضویت سپنتا نیکنام منطبق با اندیشه امام خمینی نیست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و معاون سابق رئیس‌جمهور با انتقاد از موضع شورای نگهبان درمورد موضوع سپنتا نیکنام، تصمیم آنها را مخالف با اندیشه های امام و جمهوریت نظام دانست و برای مناظره با یکی از اعضای شورای نگهبان درباره این موضوع اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجید انصاری در روزهای گذشته با انتشار عکس‌ در اینستاگرام خود درباره موضع امام خمینی (ره) نسبت به هموطنان زرتشتی، نوشت: «در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران از سوی دشمنان متهم به نقض حقوق بشر و اقلیت‌های دینی و مذهبی می‌شود، اقدام ناموجه دیوان عدالت اداری به استناد نظریه شورای نگهبان در تعلیق فعالیت سپنتا نیکنام در شورای اسلامی شهر یزد بعد از آنکه یک دور عضویت این شورا را عهده‌دار بودند موجب ناراحتی و نگرانی دوستان انقلاب و خوشحالی عوامل ضد انقلاب گردیده است.

آنچه تاکنون در توجیه این اقدام نادرست صورت گرفته، خصوصاً مطالبی که از سوی دو تن از اعضای شورای نگهبان در شبکه دوم سیما گفته شد، بسیاری از فضلای حوزه و اساتید حقوق کشور را متعجب و متأسف نمود! و ضربه شدیدی بر اعتبار شورای نگهبان وارد ساخت. مطالب مطرح‌شده ناسازگار با مبانی فقهی، قانون اساسی، مصلحت نظام و اصول اندیشه امام خمینی بود. اینجانب آماده‌ام در مناظره‌ای فقهی حقوقی با یکی از اعضای محترم شورای نگهبان در این زمینه شرکت کنم. امیدوارم با تدبیر مسئولان محترم مشکل حل و موجبات همبستگی ملی بیش از پیش فراهم گردد.

مجید انصاری همچنین در تشریح علت دعوت خود از اعضای شورای نگهبان به مناظره در خصوص لغو عضویت سپنتا نیکنام از شورای شهر یزد، اظهار داشت: علت پیشنهاد من برای درخواست مناظره این بود که شورای نگهبان نوعا احساس نیاز نمی‌کند که افکار عمومی را اقناع کند، این در حالی است که در نظام جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنیم که همه مسئولان، ارکان و اجزاء نظام به عنوان خدمتگذاران مردم انجام وظیفه می‌کنند و از طرف مردم هستند و نمی‌توانند نسبت به افکار عمومی بی‌تفاوت باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: علت پیشنهاد من این بود که در چند شب گذشته 2 نفر از اعضای شورای نگهبان در تلویزیون راجع به نظریه خود توضیحاتی را ارائه کردند، این در حالی است که آقای کدخدایی گفته، نظر شورای نگهبان قابل مناظره نیست. وی افزود: سوال بنده این است که اگر برای اقناع افکار عمومی ارزشی قائل نیستید، چرا 2 نفر از اعضای شورای نگهبان برای توضیح به تلویزیون آمده‌اند، سخنان من ناظر به توضیحاتی بود که در تلویزیون داده شد و من کاری به شورای نگهبان ندارم، زیرا آن‌ها به لحاظ حقوقی رای خود را صادر کرده‌اند و کار خود را می‌کنند.

انصاری متذکر شد: وقتی چنین مسئله‌ای در تلویزیون مطرح می‌شود، طبعا هر یک از شهروندان حق دارند راجع به آنچه گفته شده اظهار نظر کنند و لذا به دلیل آنچه که من در تلویزیون در توجیه نظریه و اقدام شورای نگهبان راجع به ابطال تبصره یک ماده قانون انتخابات بیان کرده و به تبع آن رائی که دیوان عدالت در تعلیق عضویت سپنتا نیکنام داده، برای انجام مناظره اعلام آمادگی کردم.

آقایان سعی دارند لغو عضویت سپنتا نیکنام را منطبق بر اندیشه های امام جلوه دهند

معاون سابق رئیس جمهور ادامه داد: همانطور که در صفحه اینستاگرام خودم نوشتم، از دید من به عنوان یک فرد حقوقی، روحانی، فعال سیاسی و یکی از مسئولان و مدیران کشور در طول 38 سال گذشته، آن چیزی که از تلویزیون شنیدم منطبق با موازین فقهی، قانون اساسی، مبانی حقوق کشور و مصالح کلی نظام نبود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اهمیت این موضوع، گفت: در این روزها از این بُعد در معرض تهمت و فشار قرار داریم و به هیچ وجه آنچه که گفته شد منطبق با اندیشه‌های و روش عملی امام خمینی(ره) نبود و آقایان سعی داشتند در تلویزیون این جور القاء کنند که این تصمیم آن‌ها، مبتنی بر نظر امام خمینی (ره) است.

صرفا بحث لغو عضویت یک فرد در شورای شهر نیست، بلکه مساله جمهوریت نظام مدنظر است

انصاری اظهار داشت: من برای اینکه این توضیحات و اطلاعات را نادرست می دیدم، به عنوان وظیفه شرعی و به عنوان فردی مطلع در این زمینه احساس کردم که برای مناظره جهت روشنگری افکار عمومی اعلام آمادگی کنم و در حال حاضر نیز پافشاری دارم تا آقایانی که به خود زحمت ارائه توضیحات در تلویزیون را دادند، برای مناظره حاضر شوند.

وی با بیان اینکه صدا و سیما به عنوان رسانه ملی و برای روشن شدن ابعاد این موضع که ابعاد بسیار وسیعی داشته مقدمات مناظره را فراهم آورند، افزود: صرفا بحث لغو عضویت یک فرد در شورای شهر نیست، بلکه مساله جمهوریت نظام، حقوق اساسی، حق شهروند و حق رای ملت است.

صدا و سیما ترتیبی برای انجام مناظره من با یکی از اعضای شورای نگهبان را فراهم کند

معاون سابق رئیس جمهور با بیان اینکه به هیچ وجه مساله جزئی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت، از صداوسیما می‌خواهم تا ترتیبی بدهند که یک نفر از اعضای شورای نگهبان تشریف بیاورند و من آمادگی دارم در حوزه فقهی، حقوقی، مصلحت نظام و تطبیق با اندیشه و آراء حضرت امام خمینی(ره) مناظره کنم تا مردم بشنوند و داوری کنم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر این مناظره انجام نشود، بعدا دیدگاه خودم را با رسانه‌ها در میان می‌گذارم، ترجیح من انجام مناظره مستقیم است، زیرا نمی‌خواهم مانند آقایان یک طرفه صحبت کنم و بهتر است گفتگویی علمی، دوستانه و حقوقی انجام شود و اگر این مناظره انجام نشود، ناچاریم اطلاعات خود را در حدی که می‌دانم برای اطلاع مردم بیان کنم.

کد خبر 325597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.