زندان از اساسی ترین محل های رصد جرائم جامعه است

کاشان - معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان گفت: زندان یکی از محوری ترین و اساسی ترین محل های رصد برای ریشه یابی جرائم جامعه است که می توان ریشه های جرم را در آن کشف کنیم، به جای اینکه به معلول ها بپردازیم و برخورد کنیم باید به دنبال علل باشیم تا با رفع علت ها، معلول ها را حذف کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، حمیدرضا مومنیان در مراسم تودیع و معارفه رییس زندان این شهرستان گفت: زندان بهترین جای شناسایی علت هاست، علت های جرائم خشن، مواد مخدر، ریشه یابی طلاق، جرم و جنایت، فساد و فحشا، قاچاق، مشروبات الکلی و عناوین مجرمانه ای که در جامعه شاهد آن هستیم و باید به صورت آماری به آن نگاه کنیم.
وی با اشاره به جایگاه زندان در جامعه خاطر نشان کرد: زندان باید یک محیطی باشد برای پشیمانی و توبه و بازگشت به اصلی که افراد به واسطه آن بدنیا آمده اند و قرار است که مسیر تکامل و تعالی را طی نمایند.
معاون استاندار اصفهان در ادامه افزود: امروز زندان در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی در حقیقت یک مدرسه است، یک مدرسه ای که افراد را با اصول معارف دینی و اسلامی آشنا می سازد.
فرماندار کاشان اظهار داشت: از اهداف متعالی نظام، جهت گیری مباحث زندان به سمت مباحث تربیتی است و ما نباید سرمایه هایی که به هر دلیل دچار عارضه شده اند و به زندان افتاده اند را از دست بدهیم، باید این سرمایه ها بازیابی شوند.
مومنیان، با اشاره به اهمیت بهره گیری از رویکردهای جدید در زندان ها گفت: در شرایط امروز دنیای مدرن با وجود فضای مجازی و رسانه های دیجیتال، در نگاه فرهنگی جامعه تغییراتی اتفاق افتاده و در واقع ذائقه ها فرق کرده است، در زندان نیز باید به سمت بهره گیری از رویکردهای جدید برویم.
وی در خصوص مسائل و مشکلات جامعه افزود: امروز حتی در بین جوانان ما، نصیحت کارکرد خود را از دست داده است، امروز باید روانشناس و جامعه شناس در زندان ها داشته باشیم تا ریشه های جرم و جنایت را شناسایی کنیم.
رییس شورای تامین شهرستان کاشان خاطر نشان کرد: همه ما به کلیاتی واقف هستیم که فقر، معیشت سخت و مشکلات در حوزه کسب و کار   و ... باعث رفتارهای مجرمانه می شود، ولی باید با ریشه یابی مبتنی بر مطالعات موردی، با کمترین هزینه، ریشه آسیب های اجتماعی را در زندان شناسایی کنیم و شاخصه های نظام تربیتی را برای زندان و جامعه استخراج نماییم.
فرماندار کاشان در خصوص اهمیت حضور روحانیون گفت: حضور روحانیون در زندان ها، حضور اثر بخش و مفیدی است چراکه شاهد رشد فکری و معنوی افراد در زندان هستیم.
وی افزود: خوشحالیم که زندان کاشان جزو زندان های نمونه است، هم در فعالیت های فرهنگی و تربیتی و هم در انجام وظایف سازمانی که برای آن پیش بینی شده است.
به گزارش ایمنا، در این مراسم سیدرضا موسوی بعنوان رییس جدید زندان کاشان معرفی و از زحمات و خدمات اله بخش نیکنام، تقدیر شد.

کد خبر 325493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.