برای ازدواج به‌دنبال شخص‌آرمانی خود نباشید/ ضرورت مشاوره قبل از ازدواج

معاون دفتر مشاوره و امور روان‌شناختی سازمان بهزیستی کشور گفت: بسیاری از جوانان آگاهی کافی نسبت به نقش زن و مرد در خانواده ندارند.

به‌ گزارش ایمنا به نقل از سازمان بهزیستی، مهدی میرمحمدصادقی با اشاره به اینکه بسیاری از جوانان نسبت به تعهدات روابط زوجی‌ آگاهی ندارند، اظهار کرد: بسیاری از جوانان در روابط زوجی قرار دارند اما نسبت به تعهدات آن آگاهی ندارند و همین در بسیاری از موارد دردسرساز می‌شود.

وی در ادامه گفت: بدون شک اگر ازدواج جوانان آگاهانه صورت ‌بگیرد، در آینده‌ای نزدیک شاهد کاهش آمار طلاق در جامعه خواهیم بود. معاون دفتر مشاوره و امور روان‌شناختی سازمان بهزیستی کشور افزود: جوانان باید پیش از ازدواج درک و شناخت کافی نسبت به وظایف و نقش زن و مرد در خانواده داشته باشند.

صادقی با اشاره به اینکه آموزش‌های قبل ازدواج نقش به سزایی در انتخاب درست جوانان دارد، توضیح داد: از ۱۵ سال پیش تا کنون بهزیستی طرح آموزش‌های قبل از ازدواج را در حال اجرا دارد.

معاون دفتر مشاوره و امور روان‌شناختی سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر شناخت جوانان از همسر آینده خود ابراز کرد: در ازدواج فرد نباید به دنبال یافتن  شخص‌آرمانی خود باشد و باید واقعیت‌ها در نظرگرفته شود. میر محمدصادقی گفت: رسیدن به آگاهی ازدواج از سطوح مختلفی برخوردار است‌که باید به ترتیب توسط افراد طی شود.

این مقام مسئول افزود: بدون شک ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره قبل از ازدواج می‌تواند از بروز آسیب‌های اجتماعی که خانواده را تهدید می‌کند، جلوگیری‌کند.

کد خبر 325476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.