ترافیک خیابان همدانیان کاهش می یابد

وجود بازار گل و گیاه اصفهان ترافیک سنگینی را در خیابان همدانیان ایجاد کرده از همین رو مدیران شهری برای رفع این معضل احداث بازارگل و گیاه دیگری در شرق اصفهان را در دستور کار خود قرار داده تا علاوه بر کاهش ترافیک محصولات بیشتری را به شهروندان توزیع کنند.

به گزارش ایمنا، با توجه به اینکه در گذشته شهرداری منطقه ۱۵ در قالب شهر جداگانه ای به نام خوراسگان بود، خیابان همدانیان انتهای شهر اصفهان محسوب می شد اما امروز این نقطه جزومنطقه ۴ شهرداری اصفهاناست و مدیریت شهری به این نتیجه رسید که از بارگذاری جدید در خیابان همدانیان خودداری و بخشی از بارگذاری ها که قابل جابه جایی است را انتقال دهد.

در حال حاضر وجود پایانه مسافربری جی، جایگاه سی. ان. جی، بازار گل و گیاه و بازار کوثر، ترافیک خیابان همدانیان را به شدت سنگین کرده است از همین رو سال گذشته کلنگ بازار گل و گیاه در خیابان ارغوانیه واقع در باغ تندرستی به زمین زده شد.

 با جابجایی بازارگل و گیاه، ترافیک خیابان همدانیان کاهش می یابد و شهروندان برای همیشه از معضل ترافیک این خیابان رها می شوند همچنین با احداث بازار گل و گیاه واسطه های اضافی حذف شده است در همین راستا ارتباط بدون واسطه بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان باعث واقعی تر شدن قیمت ها می شود.

 همچنین محصولات متنوع مانند انواع گل های گلدانی، فصلی، باغچه ای، آپارتمانی، کاکتوس، انواع گل های شاخه بریده، درختان و درختچه های مثمر و غیر مثمر، گل های خشک در بازار گل و گیاه وجود دارد.

از دیگر محصولات این بازار می توان به کود، سم، بذر، ادوات باغبانی، ابزار آلات تزیین، انواع گلدان، خاک برگ و غیره اشاره کرد که با بالاترین کیفیت در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

امیرنوری معاون عمران سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان دراین باره اظهار می کند: با جابجایی بازار گل و گیاه، ترافیک خیابان همدانیان کاهش می یابد  و شهروندان نیز برای همیشه از معضل ترافیک نجات می یابند.

وی با اشاره به اینکه محل جدید بازار گل و گیاه اصفهان در زمینی به مساحت ۸ هکتار احداث می شود و این بازار با توجه به طراحی جدید قابلیت های بیشتری خواهد داشت، می گوید: در طراحی های انجام شده، بازار گل و گیاه اصفهان در مجاورت باغ تندرستی واقع شده و شهروندان می توانند ضمن مراجعه به بازار، در تفرجگاه باغ تندرستی نیز اوقات فراغت خود را سپری کنند.

معاون عمران سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان خاطرنشان می کند: در بازار جدید قسمت عمده فروشی از خرده فروشی جدا شده و شهروندان می توانند با آسایش بیشتری خرید خود را انجام دهند.

 نوری با اشاره به اینکه بازار گل و گیاه در ۳ فاز با اعتبار ۱۳۷ میلیارد تومان احداث می شود، ادامه می دهد: عملیات اجرایی فاز اول این پروژه در دست اجراست و تاکنون نیز ۷۵ درصد پیشرفت داشته  و ظرف یکماه آینده تکمیل می شود.

وی تاکید می کند: فاز یک آن دارای ۴ بخش همچون سالن گلهای سرشاخه، گیاهان آپارتمانی، زیر سازی و محوطه سازی ها، سالن تخصصی کاکتوس و باغ و باغچه است.

معاون عمران سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه فاز دوم بازار گل وگیاه شامل شربت خانه، آزمایشگاه، ساختمان اداری، مجموعه خدماتی و محوطه سازی است، خاطرنشان می کند: عملیات اجرایی فاز دوم این پروژه نیز در دست طراحی است.

نوری با اشاره به اینکه فازسوم پس از تکمیل عملیات اجرایی فاز دوم در دست اجرا قرار گرفته می شود، تصریح می کند: در فاز سوم بازار گل و گیاه شرق اصفهان نیز سالن های پرندگان و ماهی های زینتی و محوطه سالن احداث می شود.

وی می گوید: بازارگل و گیاه شرق اصفهان براساس آخرین تکنولوژی روز دنیا احداث و دراختیار شهروندان قرارداده  می شود.

کد خبر 325361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.