سیاسی بازی، بزرگترین معضل بحران آب/ در یک دوره مدیریتی بحران آب حل نمی شود

یک استاد محیط زیست مهم ترین عامل خلل در تامین آب را درگیری مسائل سیاسی با این امر ملی دانست.

به گزارش ایمنا، سالهای اخیر را بحرانی ترین سالهای کمبود آب در کشور می توان نامید تا جایی که این بحران در برخی از مناطق جنبه سیاسی هم پیدا کرده است. با توجه به این موضوع و نقش رسانه ها در تبیین مشکلات آبی نشست "نقش رسانه‌ها در کاهش بحران آب با حضور میر مهرداد میرسنجری، هادی خانجی و بابک کلانی در تالار گفت‌وگو شماره سه نمایشگاه مطبوعات برگزار ‌شد. در ادامه بخشی از مطالب گفته شده از سوی مهرداد میر سنجری استاد محیط زیست و عضو هیئت مدیره انجمن ارزیابی محیط‌زیست را می خوانید.

تا به امروز از بین ۶۰۰ دشت در کشور ۳۰۰ عدد از آنها از بین رفته اند. با این حال روزانه برای هر نفر ۵ لیتر آب مورد نیاز است. آیا بحران آب مربوط به جناه و یا حزب خاصی می شود. متاسفانه برخی از مسائل سیاسی وارد این موضوع مهم شد و بزرگترین معضل زیست محیطی را همین موضوع می توان دانست، اما این را هم باید گفت که مسائل محیط زیستی در یک دوره ۴ ساله حل نمی شود.

در کتابهای تاریخی یونانی ها گفته شده هیچگاه از ایرانیان دیده نشده که آب دهان خود را روی زمین بیندازند. این نشان از حفظ محیط زیست است حال چرا با چنین مشکلات زیست محیطی روبرو هستیم؟ درست است که نقش مسئولان در این موضوع مشهود است اما نقش عوامل(مردم) را نباید نادیده گرفت.

گذشتگان ما در خشک ترین شهرها سعی در استفاده بهینه از این نعمت خدادادی داشتند. قنات بهترین شیوه مصرف و مدیریت بهینه منابع آبی، مبتنی بر توسعه پایدار بوده است.

کد خبر 325269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.