معماری در فضای آموزشی باید همساز با اقلیم شهرها ساخته شود

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: برای پایدار ماندن فضاهای آموزشی باید در سراسر کشور فضای معماری همساز با اقلیم شهرها ساخته شود.

به گزارش ایمنا، محمدتقی نظرپور در آئین افتتاح 6 مدرسه خیرساز در کاشان با بیان اینکه اداره کردن آموزش و پرورش به روش سنتی پاسخگو نیست و ضرورت دارد به موضوع آموزش توجه ویژه ای شود؛ اظهار داشت: اگر ما اعتقاد داریم که آموزش در حال تحول است همانگونه که همه نظام های آموزشی در جهان دچار تغییر شده بنابر این باید بستر بهتر و مناسب تری را برای دانش آموزان فراهم می کنیم.
نظرپور تاکید کرد: مدارسی پویا و بانشاط هستند که فضای آنها هم با نشاط و شاداب باشد چون فضای بانشاط و فرح بخش، دانش آموز با نشاط و خلق پرورش می دهد بنابر این باید به معماری در مدرسه های بیشتر توجه شود.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، فضاهای آموزشی در استان اصفهان و کاشان را مناسب به لحاظ معماری دانست و گفت: برای پایدار ماندن فضاهای آموزشی باید در سراسر کشور فضای معماری همساز با اقلیم شهرها ساخته شود.
معاون وزیر آموزش و پروش همچنین تلاش خیران مدرسه ساز را ستود و گفت: این نیکوکاران علاقه مند هستند که واحدهای آموزشی ماندگار بسازند و پارامترهای یک چنین فضایی نیازمند توجه در معماری آن است.
وی افزود: نیکوکاران به جز احترام و تکریم چیز دیگری نمی خواهند اما متاسفانه گاهی از این تکریم هم دریغ می شود، نیکوکاران معتقدند که مدرسه سازی صدقه جاری برای آنها خواهد ماند و به آن افتخار می کنند اما وظیفه ما برگزاری نشست ها و آئین های تکریم و تجلیل از آنهاست.
نظرپورحضورپررنگ خیران درمدرسه ها را خواستار شد و گفت: می توان با ایجاد اتاق مخصوص خیران در مدرسه ها از آنان و فرزندانشان تکریم کرد تا دانش آموزان بفهمند که کار نیک همیشه ماندگار است، فضای آموزشی توسط خیران ساخته شده و آنها نیز به کار نیک تشویق شوند.
وی تاکید کرد: اگر جذب مشارکت خیران به درستی عمل شود شاید نیازی به اعتبارات دولتی نیست چون وقتی کار به مردم سپرده شود همه خوب عمل می کنند.
نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین گفت: 325 مدرسه در کاشان وجود دارد که نیمی از آنها به وسیله افراد نیکوکار ساخته شده است.
سید جواد ساداتی نژاد افزود: افزون بر مشارکت خیران در مدرسه سازی، بسیاری از واحدهای بهداشت درمانی منطقه نیز مزین به نام افراد نیکوکار است چون با کمک آنها ساخته شده است.
وی ارتقای اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کاشان به اداره کل منطقه شمال اصفهان را خواستار شد و گفت: سه واحد آموزشی کاشان نیز به 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که تا پایان سالجاری بهره برداری شود.
در این آئین همچنین با اهدای لوح از خیران مدرسه ساز قدردانی شد.
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برای حضور در آئین افتتاح هشت مدرسه خیرساز با 88 کلاس درس به شهرستانهای َآران و بیدگل و کاشان سفر کرده است.

کد خبر 325232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.