ضرورت ایجاد ذهنیت مشترک میان کاربران و ذینفعان بازارهای محلی آب

مدیر دفتر برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای اصفهان با تاکید بر اینکه در بازارهای محلی آب ایجاد ذهنیت مشترک میان کاربران و ذینفعان ضروری است، گفت: بازار آب نهادی برای مبادله حق بهره برداری آب است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا بابک ابراهیمی در جلسه با اعضای کمیته آب اتاق بازرگانی استان با تأکید بر اطلاع رسانی و هم اندیشی درباره بازار آب و نتایج حاصل آن، اظهار داشت: ایجاد ذهنیت مشترک از مفهوم بازارهای محلی آب میان کاربران و ذینفعان ضروری است.  

وی با اشاره به اینکه آب مهمترین نعمت الهی و تأمین کننده معیشت انسان ها است، افزود: صرف نظر از اهمیت آب به عنوان مایه حیات و اولین نیاز زندگی انسان، یک کالای اقتصادی است.

مدیر دفتر برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای اصفهان یکی از مهمترین خصیصه های هر کالای اقتصادی را، قابلیت مبادله وخرید و فروش آن در بازار نام برد و خاطر نشان کرد: تقویت بازارهای محلی و منطقه ای آب در همین راستا و در جهت عملیاتی کردن یکی از عناوین راهبردی وزارت نیرو در چارچوب ظرفیت های قانونی اجرای سیاست های کلی اصلی ۴۴ قانون اساسی، هم چنین ماده ۲۸ قانون توزیع عادلانه آب و مواد ۱۴۱ و ۱۴۲ قانون برنامه پنجم توسعه است.

وی تصریح کرد: توجه به ارزش ذاتی آب اصلی اساسی است اما ایجاد ذهنیت مشترک بین کاربران و ذینفعان با مفهوم بازارهای محلی آب نیز ضروری است.

ابراهیمی یادآور شد: بازارهای محلی آب به عنوان یکی از پروژه های طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی است و در بازار آب هدف نهایی حفظ منابع آبی موجود و سوق آن به سمت مصرف بهینه است.

وی بازار را یک نهاد برای مبادله نام برد و افزود: بازار آب نهادی برای مبادله حق بهره برداری آب است.

وی گفت: وزارت نیرو چهار منطقه مطالعاتی را به عنوان پایلوت مطالعات و استقرار بازار آب محلی در سطح کشور در دستور کار خود قرار داده که دشت برخوار یکی از این پایلوت ها است.

کد خبر 325064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.