بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان با اعتبار ۴۶ میلیون یورو توسط چینی‌ها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه پروژه توسعه فاضلاب شهر اصفهان تا سه سال آینده انجام خواهد شد، گفت: عملیات بازرسی و بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان در قراردادی با هزینه‌ای بالغ بر ۴۶ میلیون یورو با مشارکت شرکتی‌ چینی در حال اجراست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا هاشم امینی با اشاره به اینکه امروز شهر اصفهان از تنش آبی عبور کرده و به مرحله بحران آب رسیده است، اظهار داشت: شهر اصفهان بیشترین برخورداری در حوزه شبکه‌های فاضلاب کشور را دارد اما به جهت قدمت، این شبکه‌ها با خوردگی‌ها و ریزش‌های فاضلابی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی با بیان اینکه لوله‌های فاضلاب شهر اصفهان از جنس بتن بوده و در اثر گاز فاضلاب دچار آسیب شده و هزینه‌های لوله‌کشی آب و فاضلاب بسیار سنگین است، تصریح کرد: علی‌رغم اینکه بازسازی شبکه آب و فاضلاب شهر اصفهان جزو اولویت‌های ملی تعریف شده است اما کمترین اعتبارات در این خصوص به اصفهان داده شده است.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تاکید کرد: درصددیم که پروژه تأمین مالی و فاینانس خارجی عملیات بازرسی و بازسازی خطوط اصلی و نیمه‌اصلی شبکه فاضلاب شهر اصفهان با استفاده از تکنولوژی روز دنیا اجرا شود.

وی بیان داشت: قدمت و فرسودگی، انشعابات غیر مجاز، عدم تخلیه مناسب گازهای خورنده شبکه، پرهزینه بودن بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات از جمله مشکلات بهسازی شبکه فاضلاب شهر اصفهان است.

امینی با اشاره به اینکه اصفهان نخستین شهر کشور است که شبکه فاضلاب در آن ایجاد شده، گفت: در این راستا عملیات بازرسی و بازسازی شبکه فاضلاب طی قراردادی با هزینه‌ای بالغ بر ۴۶ میلیون یورو با مشارکت شرکتی‌ چینی در حال اجراست که طی ۳۶ ماه ۳۶۰ کیلومتر از شبکه‌ فاضلاب شهر اصفهان بازرسی و ۲۵ کیلومتر بازسازی می‌شود.

وی با بیان اینکه پروژه توسعه فاضلاب شهر اصفهان تا ۳ سال آینده انجام خواهد شد، تاکید کرد: ظرفیت از دست رفته آب اصفهان طی چند سال گذشته کاهش یافته و از سال ۸۹ تاکنون ۴ هزار و ۴۸۸ لیتر آب از منابع آبی اصفهان از دست رفته و شرایط تأمین آب در شهر اصفهان شرایط مطلوبی نیست.

کد خبر 324958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.