رد پای یک شرکت کارگزار بیمه در مسیر پیاده روی اربعین

شرکت کارگزار بیمه ای که قرار است از ۱۷ درصد حق بیمه زائران اربعین ۶ میلیارد تومان دریافت کند، مربوط به کانون بازنشستگان حج و زیارت است، شرکتی که بدون هیچ مناقصه‌ای مزیت این قرارداد شیرین را نصیب خودکرده است.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری ایمنا، وقتی نوبت به زائران اربعین می‌رسد، دلار افسار پاره می کند، از چهار هزار  تومان به چهار هزار و ۲۳۰ تومان می رسد. با یک حساب سرانگشتی از دو میلیون زائر  کربلا ۱۸ میلیارد تومان اضافه دریافت می شود. این در حالی است که امسال هلال احمر هم برای نخستین بار برای ارایه خدمات به زائران کربلا در ایام اربعین هزینه دریافت می کند. 

 اگر قیمت دو برابر شده ی بلیت اتوبوس در این ایام را هم نادیده بگیریم، در کنار این هزینه ها صحبت از ۶ میلیارد تومانی است که در قالب ۱۷ درصد پول بیمه زائران اربعین به یک شرکت واسطه‌ای داده شده است. موضوعی که عبدالناصر همتی رییس بیمه مرکزی آن را تایید نمی کند و  می‌گوید: "اصلاً بین قرارداد دو نهاد دولتی مثل بیمه ایران و حج و زیارت کارگزار معنی ندارد و طبق مقررات پرداخت این حجم درصد به یک کارگزارغیرقانونی است".

شرکت کارگزاری که قرار است از طریق ۱۷ درصد حق بیمه زائران اربعین ۶ میلیارد تومان دریافت کند. مربوط به کانون بازنشستگان حج و زیارت است که بدون هیچ مناقصه‌ای مزیت این قرارداد شیرین را نصیب خود کرده و این در حالی است که محسن نظافتی مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت می‌گوید: "دو نوع شرکت کارگزاری وجود دارد که یکی از آن‌ها در بیرون از سازمان بوده و با سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف برون‌سازمانی قرارداد دارد و دیگری مربوط به  کانون بازنشستگان درون سازمان است".

حجت‌الاسلام حسینی قمی کارشناس مذهبی بابیان اینکه منطق اقتصادی حکم می‌کند برای زائر اربعین هزینه‌ تراشی نکنیم و تخفیف هم قائل شویم، افزود: ای‌کاش دولت این هزینه را متقبل می‌شد و تمام این دو میلیون زائر را بیمه می‌کرد چرا که با این کار کمک بسیاری به ارتقاء معنوی سطح جامعه کرده و زمانی که میلیون‌ها جوان  اربعین با پای پیاده از نجف به کربلا می روند با بازگشت آنها به کشور سطح معنوی و عرفانی جوانان بالا رفته وتاثیر بسیار خوبی در کاهش آسیب  ها  و بزه های اجتماعی دارد.

 قرارداد سال گذشته بیمه برای شرکت بیمه بسیار خوب بوده اما وقتی پای صحبت زائران می‌نشینیم می‌بینیم اگر برای شرکت بیمه نانی بوده ولی برای برخی زائران هیچ آبی از بیمه گرم نشده است. چراکه موسوی موکب دار اربعین حسینی می‌گوید: سال گذشته دچار ۲۰ درصد سوختگی در موکب شدم و با مراجعه به شرکت بیمه فقط خرج کِرد به من تعلق گرفت؛ از طرفی یکی از دوستانم در همان موکب میل‌گرد به پایش رفت و بعد از کلی دوندگی و نامه‌نگاری کردن در آخر هیچ‌چیز نصیبش نشد .این در حالی است که سال گذشته هر زائر  ۲۵ هزار تومان حق بیمه به بیمه مرکزی پرداخت کرده بود.

کد خبر 324943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.