گواهینامه رانندگی  ۳۹ راننده متخلف ضبط شد

رییس پلیس راهور استان اصفهان از ضبط گواهینامه رانندگی ۳۹ راننده متخلف که مرتکب تخلفات حادثه‌ساز شده و نمره منفی آن‌ها از حدنصاب گذشته بود، در مهرماه سال جاری خبر داد.

سرهنگ رضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه برخورد قاطع پلیس راهور استان با رانندگان متخلف و حادثه‌ساز در دستور کار قرار دارد، گفت: در مهر ماه سال جاری گواهینامه رانندگی ۳۹ راننده متخلف ضبط شد.   رضایی ادامه داد: در صورت اعمال قانون و کسب نمره منفی در کارنامه رانندگان ثبت‌شده و اگر تعداد تخلفات به  ۳۰ نمره منفی برسد گواهینامه راننده متخلف به مدت شش ماه ضبط می‌شود.

سرهنگ رضایی افزود: در مهرماه سه هزار و ۳۲۴ راننده خطرآفرین و حادثه‌ساز علاوه بر دریافت نمره منفی مورد اعمال قانون قرار گرفتند. ریس پلیس راهور استان، عبور از چراغ‌قرمز، حرکات مارپیچ و نمایشی، سرعت و سبقت غیرمجاز، صحبت کردن با تلفن همراه در حین رانندگی، عدم رعایت حق تقدم را ازجمله تخلفات حادثه‌ساز عنوان کرد و گفت: برابر مصوبه هیات‌وزیران جریمه تخلفات حادثه‌ساز دو برابر شده و از ۵ تا ۱۰ نمره منفی به رانندگانی که مرتکب این تخلفات شوند تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به فرهنگ‌سازی و آموزش‌های رانندگی عنوان کرد: آموزش‌های صحیح راهنمایی و رانندگی بعد از اخذ گواهینامه توسط فرهنگ ترافیک شهر ارائه می‌شود و رانندگی علاوه بر یادگیری اصول رانندگی با رعایت حقوق شهروندی آشنایی لازم را پیدا می‌کنند.

سرهنگ رضایی با تأکید بر اینکه آموزش‌ها باید از زمان کودکی آغاز شود، گفت: با همکاری اداره فرهنگ ترافیک شهری و  آموزش‌ و پرورش  کلاس‌های آموزشی در سطح مدارس اجرا می‌شود و کودکان به‌عنوان همیار پلیس از سنین پایین همکاری خود را با پلیس آغاز کرده و در کنار والدین خود قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت می‌کنند.

کد خبر 324931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.