جمعیت روستاها روبه کهنسالی است/بی توجهی به روستاها سبب افزایش شهرنشینی

دهاقان – نماینده مردم شهرستان های دهاقان و شهرضا در مجلس شورای اسلامی گفت: در آینده ساکنان روستاها افراد کهنسالی هستند که از آب و هوای شهر دچار رنجش می شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، سمیه محمودی باتوجه به اینکه بیشترین جمعیت دهاقان ساکن روستاها هستند، گفت: متاسفانه از تسهیلات مشارکتی روستاها در حوزه انتخابیه هیچ استفاده ای نشده و امروز که یک ونیم میلیارد دلار برای توسعه روستاها در نظر گرفته شده است باید مردم را در جریان بگذارید تا از اعتبارات استفاده شود.

وی با بیان اینکه اگر تفکر اقتصادی نباشد پول چاره ساز مشکلات نیست، از مسئولان خواست در استفاده از تسهیلات روستاها و تشویق مردم برای استفاده از آنها فعال تر عمل کنند و از این فرصت ها استفاده مطلوب داشته باشند.

محمودی از تسهیلات سرمایه‌گذاری در روستاها خبر داد و  اذعان کرد: در حال حاضر در روستاها تسهیلات خوبی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد و سرمایه‌گذار باید از این تسهیلات استفاده مطلوب نماید که البته به مهارت نیاز است.

وی افزود: در حالت کوتاه مدت برای رفع مشکل کم‌آبی در این روستاها اقدام به حفر چاه می‌شود که در روستای علی‌آباد جمبزه انجام شد و همچنین با انتقال آب از تصفیه خانه بابا شیخ علی مبارکه به دهاقان می‌تواند ۷ روستا را در مسیر خود پوشش دهد تا مشکل آب آن‌ها رفع شود که در دستور کار قرار دارد، البته اینکه یک پروژه ۱۵ ساله به یک ساله تبدیل شود کار بزرگی است.

نماینده مردم شهرستان های دهاقان و شهرضا در مجلس شورای اسلامی خدمت به نظام را وظیفه همگان عنوان کرد و اذعان داشت: امنیت فقط به واسطه نظامیان بوجود نمی آید هرکسی در هر جایگاهی قرار دارد حافظ امنیت مردم است.

وی با اشاره به گزارش عملکرد ترامپ رییس جمهور آمریکا، اذعان داشت: اگر به تاریخ بنگریم می بینیم دولت های آمریکا هیچ وقت عملکرد خوبی نداشته اند و همیشه اقداماتشان ازروی دشمنی بوده است، برجام یک برنامه متعهد بین المللی بود نه بین دو کشور آمریکا تلاش خود را کرد تا ایران را نقض کننده نشان دهد اما با هوشیاری مسئولان و درایت رهبری کاری از پیش نبرد.

ترامپ را شخصیتی مضحک دانست و عنوان کرد: ترامپ یک تاجر هستند نه یک سیاستمدار و از زمانی که به عنوان رییس جمهور آمریکا انتخاب شده اند و صحبت هایی که داشتند موجب خنده تمام افراد و جمعیت کشور خودش شده است و اکنون دست آمریکا برای همه رو شده است که چه شیطنت هایی را انجام می دهند.

محمودی در حمایت از سپاه پاسداران و بسیجیان، اذعان داشت: دولت آمریکا سپاه کشور ما را تروریسم اعلام کرده اما در واقع تررورسیت واقعی خودشان و کشور اسراییل و صعودی ها هستند چراکه ما به کشوری حمله نکرده ایم اما آنها برای تخریب کاری مسافت زیادی را می پیمایند.

وی سپاه را نیروی مردمی عنوان کرد و گفت: اگر شجاعت های این بزرگواران نبود داعش که دست پرورده آمریکایی ها بود خاورمیانه را به خاک و خون کشیده بودند اما اکنون داعش در حال نابودی است.

نماینده مردم شهرستان های دهاقان و شهرضا در مجلس شورای اسلامی باتوجه به اینکه صحبت های ترامپ باعث انسجام بیشتر در کشور شده است، افزود: سرمایه های اصلی نظام مردم هستند که ما باید تمام همت خود را برای خدمت به آنها به کار ببریم خلیج فارس خانه ملت ماست ترامپ سواد جغرافیایی ندارد و ما نیز حمایت همه جانبه از نیروهای سپاه را خواهیم داشت.

محمودی خاطرنشان کرد: داعش از بین خواهد رفت ولی دشمنان ما سکوت نکرده اند امروز بحث استقلال کردستان عراق را پیش کشیدند و در واقع هر روز آنها نقشه ای برای ما دارند و ما مطمئن هستیم تمام دسیسه های آنها از بین خواهد رفت./

کد خبر 324812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.