نرخ کارمزد بانکداری الکترونیک بازنگری شود

رییس کانون بانک های خصوصی و موسسات اعتباری، خواستار بازنگری در نرخ کارمزد خدمات الکترونیکی ارایه شده در شبکه بانکی کشور شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا کوروش پرویزیان در افتتاحیه سومین نمایشگاه ایران تراکنش در بوستان گفتگو، اظهار داشت: شبکه بانکی کشور در دو دهه گذشته سرمایه گذاری سنگینی را برای ایجاد زیرساخت های بانکداری الکترونیک انجام داده اند.

وی افزود: انتظار می رود تصمیم گیران عرصه پرداخت دیجیتال این سرمایه گذاری دیجیتال را پاس داشته و شبکه بانکی بتواند برداشت مناسبی را از این سرمایه گذاری داشته باشند.
پرویزیان ادامه داد: بازنگری در کارمزدهای شبکه بانکی در حوزه پرداخت خرد از اولویت ها و ضرورت هایی است که در مقطع کنونی به شبکه بانکی کشور کمک می کند.

وی گفت: صبح امروز جلسه ویژه نمایندگان اقتصادی دولت به دستور رییس جمهوری برگزار می شود؛ قرار بود نمایندگانی از دولت در نمایشگاه امروز حضور یابند که به دلیل این جلسه در دولت، امکان حضور نداشتند.

رییس کانون بانک های خصوصی افزود: اقتصاد مقاومتی ترکیبی از عقل و منطق اقتصادی است که باید با عزم و اراده محکم برای رسیدن به توسعه پایدار همراه شود. بکارگیری ابزارهای نو برای کاهش هزینه نیز جزو لاینفک این رفتار عقلایی است و بانک های کشور به عنوان پیشانی نظام اقتصادی در حوزه پرداخت، نقشی بی بدیل در اجرای این تحولات دارند.

وی تصریح کرد: اکنون بالغ بر ۱.۵ میلیارد تراکنش داریم که در بستر امن صورت می گیرد و البته در سند چشم انداز نیز به تصویب رسیده است.

پرویزیان با یادآوری اینکه بانک ها در حوزه پرداخت الکترونیک پیشتاز بوده اند، اظهار داشت: وجود ۱.۵ میلیارد تراکنش از اهمیت جایگاه نظام پرداخت دیجیتال حکایت دارد.

وی افزود: توسعه کسب و کارهای نوین مبتنی بر فناوری اطلاعات بویژه در صنعت پرداخت می نواند به فوریت موضوع اشتغال را در کشور سامان دهد.

رییس کانون بانک های خصوصی و موسسات اعتباری، شفافیت اقتصادی را یک خواست عمومی و یک الزام برای توسعه ارتباطات بین المللی تعبیر کرد و گفت: سیستم های مبتنی بر فناوری اطلاعات امکان این شفافیت اقتصادی را فراهم می کند.

کد خبر 324786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.