فراخوان نخستین سوگواره ملی "شعر عاشورایی" منتشر شد

کاشان - رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان از اعلام فراخوان نخستین سوگواره ملی شعرعاشورایی "خورشیدهای بی سر" خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، مصطفی جوادی مقدم اظهار داشت: نخستین سوگواره ملی شعر عاشورایی خورشیدهای بی سر در 2 بخش عمومی با موضوعات شعر عاشورایی و شهدای مدافع حرم و بخش ویژه ماه بانوی سه ساله حضرت رقیه (س) برگزار می شود.
وی افزود: علاقمندان می توانند آثار خود را حداکثر تا 18 آبان به دبیرخانه این سوگواره ملی واقع در شهرداری نیاسر ارسال کنند.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان تصریح کرد: تمام شرکت کنندگان می توانند آثار خود را در تمامی قالب های شعری و حداکثر سه اثر در هربخش به آدرس (Shahrdariniasar@yahoo.com) ارسال کنند.
جوادی مقدم با بیان اینکه اختتامیه این رخداد ادبی ملی در 24 آبان در شهر نیاسر برگزار خواهد شد، گفت: به نفرات اول تا سوم هر بخش جوایز نقدی و به تمامی برگزیدگان لوح سپاس و تندیس سوگواره اهدا خواهد شد.
وی گفت: درتاریخ تشیع همواره شاعرانی از خطه کاشان اشعاری درباره واقعه کربلا سروده اند که ترکیب بند محتشم کاشانی شهره عام و خاص است.
رییس اداره فرهنگ ارشاد اسلامی کاشان هدف از این سوگواره را تاثیر گذاری شعر در بیان مصیبت های کربلا دانست و گفت: نخستین سوگواره ملی شعر عاشورایی خورشیدهای بی سر به همت  شهرداری نیاسر و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، شورای اسلامی شهر نیاسر، و هتل سبز نیاسر برگزار می شود.

کد خبر 324764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.