پای پلاسکو نشینان به دادگاه باز شد

به رغم گذشت 9 ماه از حادثه پلاسکو اما همچنان کسبه این ساختمان در بلاتکلیفی به سر می برند به گونه ای که نماینده کسبه قسمت سالم پلاسکو خبر از ارجای شکایت خود به دادگاه داده اند.

به گزارش ایمنا، این در حالی است که بازخوانی دوباره پرونده این ساختمان تاریخی در شورای پنجم بیشتر از آنکه کمکی به بهبود روند تعیین تکلیف کسبه کرده و به استانداردسازی ساختمان های ناایمن شهر منتهی شود؛ به یک شوی سیاسی تبدیل شد که سناریو آن قبل از شروع به کار شورای پنجم از سوی اعظم نوری، رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر نوشته شد.

به گفته نماینده کسبه قسمت سالم پلاسکو نه تنها پیگیری های 9 ماه اخیر این افراد به نتیجه نرسیده است، بلکه خبرهایی مبنی بر واگذاری این زمین از سوی بنیاد مستضعفان به شهرداری برای تبدیل آن به پارک شهری شنیده می شود. حتی شایعه هایی نیز مبنی بر تبدیل زمین پلاسکو به سفارتخانه نیز به گوش می رسد.
آنطور که سعیدی می گوید؛ قرار است تکلیف کسبه پلاسکو در دادگاهی که در آبان ماه برگزار می شود، مشخص شود. چرا که اکنون با گذشت ۹ ماه حتی درخواستی برای دریافت جواز ساخت و ساز مجدد پلاسکو نشده است. به عنوان مثال عنوان شده بود ملکی که در کنار این ساختمان به عنوان پارکینگ فعالیت می کند؛ قرار است با ساختمان پلاسکو تجمیع شود اکنون این ساختمان رفع پلمپ شده است و خبری از تجمیع و ساخت دوباره پلاسکو نیست. خواست ما این است که حداقل با مشخص شدن این مشکلات به کسبه بخش سالم پلاسکو اجازه فعالیت داده شود.
به رغم آنکه کسبه این بخش پذیرفته‌اند تا قبل از فعالیت مجدد تمام واحدهای خود را مقاوم‌سازی کنند، اما برای مقاوم‌سازی باید مالک ساختمان اقدام کند که بنیاد مستضعفان نیز در این زمینه هیچ گونه همکاری نداشته است. به همین دلیل است که گاهی در شایعات شنیده می‌شود قرار است این ساختمان تبدیل به پارک و یا سفارتخانه شود اما سوال است که تکلیف کسبه پلاسکو در نهایت چه خواهد شد.
از قرار معلوم چند روز پیش حدود ۶۰ تا ۷۰ نفر از کسبه این پاساژ از بنیاد مستضعفان شکایت کردند که قرار است دادگاه در آبان ماه برگزار شود.
در حال حاضرکسبه پلاسکو از رویکرد بنیاد مستضعفان ناراضی هستند چرا که این سازمان هیچ توضیحی به کسبه پلاسکو در مورد آخرین تصمیمات گرفته شده، نمی دهد.
از قرار معلوم کسبه قسمت سالم ساختمان پلاسکو به واسطه نامه‌ای که از دادستانی گرفته اند، توانستند نیوجرسی‌هایی که در مقابل درهای قسمت سالم قرار داده شده بود را برداشته و قسمت‌های مربوط به خود را تحویل بگیرند. اما به رغم گذاشتن نگهبان برای این ساختمان مخروبه تا کنون 11 بار از مغازه های باقیمانده این ساختمان سرقت شده است. به عنوان مثال  طی مدتی که این ساختمان پلمب شده بود، ۵۵ مغازه سالم این ساختمان به طور کامل سرقت شده بود که این اتفاق باعث وارد شدن خسارت‌های زیادی به کسبه شده بود.
از بین رفتن زیرساخت های ساختمان پلاسکو یکی دیگر از مشکلاتی است که کسبه به آن اشاره می کنند. گویا در این مدت بخش قابل توجهی از زیرساخت‌ها سرقت شده و اکنون اگرچه ممکن است خسارت مغازه‌های در جمع به بیش از ۲۰ میلیارد برسد اما تجهیزاتی که در حوزه برق ساختمان به سرقت رفته شاید پنج تا شش میلیارد هزینه داشته باشد.
منبع: تیتر شهر
کد خبر 324664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.