معاونان استاندار پیگیر حل مشکل دپوی خاک نقش‌جهان هستند/ توقیف چک‌های خریدار خاک‌ها

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: در مورد خاک‌های اطراف ورزشگاه نقش‌جهان، هم معاون فنی و هم معاون سیاسی و امنیتی استاندار پیگیر هستند و ما هم پیگیر جابجایی این دپوی خاک هستیم ولی حکم قضایی باید از روی آن برداشته شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد سلطان‌حسینی در نشست خبری خود که روز گذشته در ورزشگاه نقش‌جهان برگزار شد، در پاسخ به این سوال خبرنگار ایمنا که مشکل پارکینگ و جاده دسترسی به ورزشگاه نقش‌جهان در دیدار سپاهان و پرسپولیس بار دیگر به چشم آمد و مشکل راه‌های دسترسی به ورزشگاه چه زمانی حل می‌شود، گفت: ورزشگاه‌ نقش جهان با همه نواقص و خوب و بد ساخته شد. برخی مسائل واقعاً دست ما نیست. ورزشگاه ثامن در مرکز شهر مشهد ساخته شده و به گفته مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی زمانی که بازی در این ورزشگاه برگزار می‌شود، کل شهر را مختل می‌کند.

وی ادامه داد: در یک زمانی ورزشگاه ۲۲ بهمن در سه راه حکیم نظامی در حومه شهر اصفهان قرار داشت و حتی در زمان بازی‌ با پرسپولیس مشکل ترافیک به وجود نمی‌آمد ولی در حال حاضر دیگر نمی‌توان بازی فوتبال لیگ برتری در آن برگزار کرد.

سلطان‌حسینی افزود: در مورد ورزشگاه نقش‌جهان، رینگ سوم شهر از مقابل این ورزشگاه می‌گذرد و نمی‌توان به ماشین‌ها گفت در روز بازی‌های لیگ برتر از این جاده عبور نکنند و فقط تماشاگران بیایند. قبل از بازی سپاهان و پرسپولیس جلسات متعددی با مسئولان استانداری و شهرداری برگزار شد و تمام دستگاه‌های مسئول از جمله شهرداری، نیروی انتظامی، پلیس راهور و ... به کمک آمدند.

وی در مورد اینکه جابجایی خاک دپو شده در اطراف ورزشگاه که معضل پارکینگ را حل می‌کند چه زمانی قرار است انجام شود، افزود: بخشی از پارکینگ‌ها زیر همان خاک‌ها است و بخشی هم احداث شده که راه‌اندازی می‌شود. در مورد این راه، دوستان می‌گویند اگر رینگ اصلی راه بیفتد دیگر کامیون‌ها و اتوبوس‌ها از این جاده عبور نمی‌کنند ولی آن زمان قرار بود شاخه اصلی مترو در همین منطقه قرار بگیرد که هنوز بخشی از آن باقی مانده که اگر راه‌اندازی شود، فکر می‌کنم وضعیت راه دسترسی به ورزشگاه بهتر شود. این مسائل در اختیار ما نیست.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان با بیان اینکه مسئولیت ما آماده شدن ورزشگاه بود ولی اینطور نبوده که به فکر راه‌های دسترسی نباشیم، گفت: سه راه دیگر نیز برای جاده دولت‌آباد و جاده خورزوق پیش‌بینی شده است که در مورد دولت‌آباد، آزادسازی انجام گرفته و این راه‌ها باعث می‌شود این مشکلات کمی رفع شوند.

سلطان‌حسینی اضافه کرد: حتی در مورد ورزشگاه آزادی هم پس از یک بازی مهم با استقبال صد هزار نفری، ترافیک تا میدان آزادی که چند کیلومتر از ورزشگاه فاصله دارد دیده می‌شود.

اگر بخواهیم دپوی خاک را جابجا کنیم باید خسارت میلیاردی بدهیم

وی در مورد مشکل حقوقی دپوی خاک اطراف ورزشگاه نقش‌جهان بیان داشت: در سال ۱۳۹۰ قراردادی با یک شخص منعقد می‌شود که حجم انبوهی از این خاک را که مربوط به کاسه ورزشگاه بوده و برای استفاده در کاشی‌سازی مناسب است را جابجا کند. این فرد بخشی از خاک را برده و سپس عنوان کرده بقیه این خاک نخاله دارد و پرونده در مراجع قضایی مطرح شده است. اگر بخواهیم این خاک را الان جابجا کنیم باید چندین میلیارد به آن فرد خسارت بدهیم. ما شکایت کرده‌ایم که در حال پیگیری قضایی است. جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده و امیدوارم تا یکی، دو ماه آینده اتفاقاتی بیفتد؛ البته نمی‌توانم قولی بدهم چون مسئول آن نیستیم. ۷۰۰ میلیون تومان از چک‌های این فرد را توقیف کرده‌ایم. بیش از ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان هزینه جابه‌جایی این خاک‌ها است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان با بیان اینکه اگر مشکل حل شود حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ جای پارک خودرو فراهم می‌شود، اظهار کرد: خود کاسه ورزشگاه نقش‌جهان مالک خصوصی داشت و متعلق به فردی بود که سال‌ها آن را نگه داشته بود و دلیلش را هم نمی‌دانستیم و این شخص می‌توانست پس از افتتاح ورزشگاه حکم پلمپ بگیرد. طی تعاملات و مذاکرات متعددی که با وی داشتیم حدود ۲۰۰ هزار متر را به ورزش هِبه کرد که این ۲۰۰ هزار متر شاید بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان قیمت داشته باشد.

تا برداشته شدن حکم قضایی نمی‌توان کاری در مورد خاک‌ها انجام داد

سلطان‌حسینی تصریح کرد: در مورد خاک‌ها، هم معاون فنی و هم معاون سیاسی و امنیتی استاندار پیگیر هستند و ما هم پیگیر جابجایی این دپوی خاک هستیم ولی حکم قضایی باید از روی آن برداشته شود.

وی در مورد دلیل عدم استفاده از طبقه دوم ورزشگاه نقش‌جهان گفت: از روز اول هم طبقه دوم ورزشگاه تقریباً آماده برگزاری مسابقات بود و الان مشکلی برای برگزاری مسابقات در طبقه دوم ورزشگاه نداریم ولی برای برگزاری یک مسابقه تنها اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان مسئول نیست. شورای تأمین تشکیل می‌شود و تمامی نهادهای نظامی و انتظامی می‌آیند و تصمیم‌گیری می‌شود و در همه ورزشگاه‌ها هم به همین شکل است.

سلطان‌حسینی در مورد نصب چادرهای طبقه دوم خاطرنشان کرد: دو سوم از چادرها که خریداری شده و در حال دوخت است و مابقی نیز خریداری شده است. این چادرها را از کشور آلمان خریداری کرده‌اند. برای نصب چادرها مهاربندی لازم است که در حال انجام است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان افزود: در مورد بازی با پرسپولیس هم در طول یک سالی که از برگزاری بازی در نقش‌جهان می‌گذرد، در همین یک بازی با پرسپولیس آن شرایط به وجود آمد و امیدواریم تا سال آینده، مشکلاتی هم که در اطراف ورزشگاه وجود دارد پیگیری و حل شوند.

کد خبر 324645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.