اختصاص ۴۵۰ میلیون تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی خوانسار

خوانسار-رئیس اداره ورزش و جوانان خوانسار گفت: از سوی نماینده شهرستان در مجلس از محل اعتبارات ارزش افزوده ۴۵۰ میلیون تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خوانسار اختصاص داده است.

محمد حسامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار به مناسبت هفته ورزش و جوانان، اظهار کرد: به مناسبت هفته ورزش و جوانان گروه کوهنوردان خوانساری به قله ۳۷۰۰ متری سیل صعود کردند.

وی گفت: به مناسبت هفته ورزش و جوانان جشنواره عکس ورزشی با موضوع ورزش و مدارس، ورزش و کودکان، ورزش و معلولان، ورزش و بانوان، ورزش و چالش‌ها و نقد و انتقادات برگزار می‌شود و برای ارسال آثار به دبیرخانه یک ماه فرصت داده شده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان خوانسار بیان داشت: خوانسار در ردیف ۱۲۹ شهر سه‌شنبه‌های بدون خودرو پیوست و در هفته جاری این طرح اجرا می‌شود.

وی افزود: باتوجه ویژه مسئولان خوانسار در امر ورزش، اعتبارات ورزش شهرستان افزایش یافته است.

حسامی هیئتهای ورزشی را بازوی اجرایی ورزش و جوانان دانست و افزود: هیأت‌های ورزشی خوانسار جهادگونه برای ورزش شهرستان فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ هیئت ورزشی در شهرستان وجود دارد که از این تعداد ۲۵ هیأت فعال هستند، گفت: هیأت‌های ورزشی خلاء کمبود اعتبارات ورزشی را از سوی خیران و اسپانسرها تأمین می‌کنند.

رئیس اداره ورزش و جوانان خوانسار اظهار داشت: در سال ۹۴، ۳۰۰ ورزشکار و اکنون ۷۰۰ ور زشکار در شهرستان خوانسار بیمه شده اند.

وی بیان اینکه در سال جاری اعتبارات خوبی از سوی تملک دارایی و ملی اختصاص داده شده است، افزود: از سوی نماینده شهرستان در مجلس از محل اعتبارات ارزش افزوده ۴۵۰ میلیون تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اختصاص داده است.

حسامی بیان کرد: موسسه فرهنگی ورزشی با نام انقلاب و انجمن پیشکسوتان و حامیان ورزش و دو تعاونی توسعه ورزش چشمه‌سار و شرکت تعاونی اسب داران متحد خوانسار به ثبت رسیدند.

وی با اشاره به اینکه خوانسار برای برگزاری مسابقات بزرگ ورزشی نیازمند سالن دو طرفه سکودار است، بیان داشت: در شهرستان یک مجموعه ورزشی شامل زمین چمن و سالن ورزشی، مجتمع ورزشی که شامل محیط اداره، سالن تنیس روی میز، سالن کشتی، سالن انقلاب، سالن کوثر، سالن روستایی شهدای ویست وجود دارد.

رئیس اداره ورزش وجوانان خوانسار گفت: با توجه به جمعیت شهرستان ۷ هزار و ۹۱۲ متر مربع اماکن ورزشی سرپوشیده و ۲۷ هزار و ۸۹۵ متر مربع اماکن ورزشی روباز وجود دارد.

وی گفت: سرانه ورزشی سرپوشیده  مفید شهرستان خوانسار ۲۴ صدم متر مربع برای هر نفر و ۸۴ دهم متر مربع روباز و در مجموع یک و هشت صدم متر مربع است.

حسامی گفت: سوله ورزشی استخر شنای خوانسار به دلیل معوق ماندن پس از بهره برداری با گذشت ۱۰ سال از افتتاح دچار فرسودگی شده است برای بازسازی اعتبار از سوی مسئولان اختصاص داده شده است که تا پایان سال آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه علی هاشمی در رده سنی پیشکسوتان در رشته پاورلیفتینگ و کاپ آزاد ترکیه دو مدال طلا و یک مدال برنز به دست آورد، گفت: در رشته تیر و کمال محدثه عصاری و محمدرضا مرآتی در رده سنی نوجوانان در مسابقات کشوری مقام آوردند و به مسابقات جهانی آرژانتین دعوت شدند اما به دلیل بضاعت مالی اعزام نشدند./

کد خبر 324627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.