آسفالت مسیر روستاهای بالای۲۰ خانوار در سمیرم/نیاز ۳۰ میلیارد ریالی برای تکمیل پروژه‌ها

سمیرم- رئیس اداره راه شهرستان سمیرم گفت: آسفالت مسیر دسترسی به‌تمامی روستاهایی که بالای ۲۰ خانوار سکونت دارند، در سال جاری اجرا خواهد شد.

علیرضا طایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، با اشاره به قانون محاسبات عمومی در رابطه به سال مالی دولت خاطرنشان کرد: سال مالی دولت از ابتدای فروردین تا پایان تیرماه سال بعد برای پروژه‌های عمرانی بوده و اعتبارات تخصیص داده‌شده در این سال برای پروژه‌ها باید طی این دوره هزینه شود.

وی با اشاره به افزایش بودجه‌این اداره در سال ۹۶ خاطرنشان کرد: اداره راه و شهرسازی سمیرم از سال ۹۳ تا ۹۵ بودجه‌ای برای ساخت راه، عمران و بهسازی شهری نداشته و تمامی بودجه مصوب آن باید در بحث نگه‌داری از جاده‌ها هزینه می‌شد.

رئیس اداره راه شهرستان سمیرم خاطرنشان کرد: در بخش ساخت راه‌ها از سال ۹۲ تاکنون اعتباری تخصیص داده نشده و اکثر پروژه‌های شهرستان در بحث راه راکد مانده و رهاشده مانده بودند.

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت اصلی اداره راه سمیرم

طایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اقدامات صورت گرفته طی یک سال گذشته توسط این اداره گفت: از ابتدای حضور خود در شهرستان سمیرم با توجه به نیاز پروژه‌های راه داری به نگهداری و حفاظت هدف خود را بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و جلوگیری از هدر رفت بیت‌المال قرار داده‌ام.

وی با اشاره به وجود تعدادی پروژه نیمه‌تمام در شهرستان عنوان کرد: بازگشایی و آزادسازی مسیر یک جاده از مهم‌ترین بخش‌های ساخت یک جاده بوده که با مشکلات بسیاری در این مسیر روبه رو است و با این‌وجود پروژه‌های بسیاری پس‌از این مرحله رهاسازی شده‌اند و همین موضوع عامل خراب شدن و تخریب این جاده‌هاست.

 رئیس اداره راه شهرستان سمیرم ادامه داد: جاده روستایی شهید_دژ کرد منطقه دنا کوه یکی از نمونه‌های بارز این مسئله بوده درحالی‌که تکمیل این پروژه باعث افزایش رونق و همچنین تقویت توان گردشگری این منطقه شده و باعث خروج این منطقه از تک‌محصولی بودن و استفاده از دیگر توانمندی‌های آن می‌شود.

بازگشایی محور بین استانی دنا کوه- سی سخت نیازمند ایمن‌سازی است

وی ضمن اشاره به ناایمن بودن مسیر سی سخت_ دنا کوه گفت: این محور توسط افراد بودی باوجود مخالفت‌ها و اقدامات اداره راه باز بوده و قول‌های مساعدی برای تکمیل این پروژه ملی در سال جاری داده‌شده است.

طایی با اشاره به مصوبات جلسه شورای ترافیک و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان و همچنین استان که در سال جاری برگزار شده، تصریح کرد: بسته شدن این محور تا زمان ایمن‌سازی در این جلسه‌ها به تصویب رسیده و ما این مسیر را با نیوجرسی مسدود کرده ولی متأسفانه مردم محلی با جابه‌جا کردن این نیوجرسی‌ها مسیر را به‌صورت ناایمن و خطرناک باز و باوجود اقدامات چندین‌باره راه و شهرسازی مردم محلی خطر را متوجه خود می‌کنند.

وی با اشاره به ناایمن بودن این مسیر افزود: ساخت جاده ‌این محور توسط ۲ شهرستان تکمیل‌شده ولی متأسفانه شهرستان سی سخت نصب علائم راهنمایی، تابلو، گارد ریل و در برخی نقاط نصب نیوجرسی و ساخت دیوار حایل را انجام نداده و ایمن‌سازی صورت نگرفته است.

رییس اداره راه و شهرسازی سمیرم خاطرنشان کرد: به‌هیچ‌عنوان با بازگشایی این محور موافق نبوده ایم و اعتراض ما به مسئولان سی سخت این بوده که جاده تا زمان تکمیل و ایمن‌سازی بسته شود.

طایی ضمن تأکید بر نیاز جاده‌ها به نگهداری خاطرنشان کرد: محور دنا کوه_ سی سخت نیازمند نگهداری بوده و اگر در این زمینه کوتاهی شود این مسیر تخریب‌شده و از بین خواهد رفت.

نیاز ۳۰ میلیارد ریالی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهرستان سمیرم

وی گفت: پروژه‌های نیمه‌تمام را با تخصیص اعتبار ۳۰ میلیارد ریالی از محل اعتبارات نفت و گاز در سال جاری تکمیل و پس‌ از آن پروژه‌های جدیدی را برای اداره راه شهرستان تعریف خواهد شد.

رییس اداره راه و شهرسازی با اشاره به جلسه ستاد بازآفرینی پایدار محلات فرسوده تصریح کرد: در این جلسه پنج محله شهرستان سمیرم با اولویت محله کوشک به‌عنوان بافت فرسوده شهرستان شناسایی‌شده که در مرحله نخست این محله در بخش عمران و بهسازی شهری اداره راه موردتوجه قرار خواهد گرفت.

وی همچنین با اشاره به وجود راه‌های روستایی بسیار زیاد در شهرستان افزود: اولویت طرح آسفالت و احیای مسیرهای روستایی اداره راه شهرستان با روستاهای دارای ۲۰ خانوار و بیشتر بوده که این امر در سال جاری محقق خواهد شد.

طایی به همشهریان قول داد تا آسفالت مسیر دسترسی به‌تمامی روستاهایی که بالای ۲۰ خانوار سکونت دارند را در سال اجرا خواهد شد./

کد خبر 324617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.