احداث سالن اجتماعات گلستان شهدا مطابق با سبک معماری ایرانی-اسلامی

سالن اجتماعات گلستان شهدا به دلیل اینکه همجوار تخت فولاد و گلستان شهدا است، معماری آن با سبک معماری ایرانی و اسلامی ساخته می شود.

به گزارش ایمنا، پروژه سالن جدید گلستان شهدای اصفهان سالها بود که به دلیل اختلاف نظرها در جانمایی ها و علیرغم پیگیری مسئولان اجرایی محقق نشد تا اینکه سرانجام در سال ۹۵ با تغییر جانمایی سالن و موافقت دستگاهها این پروژه کلنگ زنی شد. این پروژه توسط سازمان عمران، قرارگاه خاتم انبیا و سازمان نوسازی و بهسازی انجام می شود.

در ابتدا قرار بود ساخت سالن گلستان شهدا در تکیه لسان الارض احداث شود که مصوبه کمیسیون ماده ۵ را نیز گرفته بود، اما اجرای این طرح با مخالفت برخی از شهروندانی که قبور برخی از اعضای خانواده آنها در این تکیه قرار داشت، مواجه شد و عملیات اجرایی آن چند بار به تعویق افتاد و علیرغم پیگیری مسئولان اجرایی محقق نشد.

همچنین به دلیل اعتراض سازمان میراث فرهنگی بود که علیرغم امضاء مصوبه کمیسیون ماده ۵ ، معتقد بودند در مجاورت لسان الارض بهتر است این ساختمان ساخته نشود از همین رو  جلسات متعددی برای بررسی این مهم  با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان برگزار و جانمایی محل کنار سالن لسان الارض منتفی شد.

پس از متوقف شدن اجرای طرح و کش و قوس های فراوان یک سال طول کشید تا مکان جدیدی در جنوب شرقی گلستان شهدا برای ساخت سالن انتخاب شود.

محل جدید سالن اجتماعات محلی است که شهرداری زمین آن را در محدوده بافت مسکونی و دارای ریزدانگی منازل، خریداری کرده براین اساس  زمینی مهیا شد که یک هکتار وسعت دارد و زیربنای آن با توجه به پارکینگ سرپوشیده ای که برای آن در نظر گرفته شده، حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ مترمربع پیش بینی شده است. همچنین سالن اجتماعات گلستان شهدا به دلیل اینکه همجوار تخت فولاد و گلستان شهدا است، معماری آن با سبک معماری ایرانی و اسلامی ساخته می شود.

میثم امینی مدیر پروژه سالن اجتماعات گلستان شهدا در این باره اظهار می کند: سالن قبلی گلستان شهدا مهمترین مکان برای اجرای برنامه های مذهبی محسوب می شد اما این سالن به دلیل قدمت طولانی خود دیگر برای برگزاری برنامه ها مناسب و ایمن نبود از همین رو احداث سالن جدید اجتماعات گلستان شهدا در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت.

وی ادامه می دهد: عملیات اجرایی سالن اجتماعات گلستان شهدا از اواخر سال گذشته برای غنی بخشی به برنامه هایی که در این مکان اجرا می شود، آغاز شد.

طراحی و ساخت سالن اجتماعات گلستان شهدا ترکیبی از فضای مدرن و سنتی است

مدیر پروژه سالن اجتماعات گلستان شهدا با بیان اینکه عملیات اجرایی پارکینگ ، فونداسیون و رواق های پیرامونی سالن اجتماعات در دست اجراست و تاکنون ۷۳ درصد پیشرفت داشته است، خاطرنشان می کند: برای تکمیل عملیات اجرایی پارکینگ، فونداسیون و رواق های پیرامونی سالن اجتماعات ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است که در صورت تحقق بودجه این پروژه ظرف ۲ ماه آینده تکمیل می شود.

امینی با تاکید بر اینکه سالن اجتماعات گلستان شهدا با طراحی ویژه ای ساخته می شود، عنوان می کند: طراحی و ساخت سالن اجتماعات گلستان شهدا ترکیبی از فضای مدرن و سنتی است.

تکمیل عملیات اجرایی پارکینگ گلستان شهدا ظرف ۲ ماه آینده

سعید کورنگ بهشتی مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان در این باره عنوان می کند: سالن اجتماعات گلستان شهدا یکی از آرزوهای دیرینه شهروندان اصفهان بود و با توجه به اینکه این شهر بیشترین تعداد شهدا و جانبازان را به خود اختصاص داده احداث این سالن برای برگزاری مراسم های مذهبی و معنوی ضرورت داشت.

وی با بیان اینکه احداث این سالن به مساحت ۵ هزارمتر مربع در دست اجراست، توضیح می دهد: پارکینگ این طرح به وسعت ۳۵۰۰ مترمربع است و ظرفیت پارک ۱۵۰ خودرو را دارد.

 مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان می گوید:  شهرداری اصفهان، بیناد شهید و استانداری بودجه مناسبی برای اجرای این پروژه پیش بینی کرده اند.

کورنگ بهشتی اضافه می کند: عملیات اجرایی سالن اجتماعات گلستان شهدا توسط سازمان عمران شهرداری اصفهان ، قرارگاه خاتم انبیا و سازمان نوسازی و بهسازی انجام می شود.

وی ادامه می دهد: عملیات اجرایی پارکینگ، رواق های بیرونی، ساختمان تاسیسات و کف سالن اصلی توسط سازمان عمران اجرایی می شود و در صورت تامین اعتبار ظرف ۲ماه آینده تکمیل می شود.

کد خبر 324537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.