انتقال۱۹۹ مددجوی سرباز به نزدیک‌ترین مرکز محل سکونت

مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان گفت:طی شش‌ماهه نخست سال ۹۶ طبق هماهنگی انجام‌شده ۱۹۹ نفر از مددجویان سرباز تحت پوشش کمیته امداداستان اصفهان برای گذراندن دوران خدمت مقدس سربازی به محل زندگی خود منتقل‌شدند.

حمیدرضا شیران مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه مهم‌ترین رویکرد این نهاد در حمایت از جامعه هدف ارائه خدمات لازم برای توانمندسازی آن‌ها است، افزود: این نهاد بر اساس نیاز خانواده‌های نیازمند خدمات مؤثر را در مسیر توانمندسازی جامعه هدف ارائه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه طرح معافیت از سربازی کمیته امداد برای فرزندان ذکور خانواده‌های تحت حمایت است، افزود: با هماهنگی سازمان وظیفه عمومی ناجا در نظر گرفته‌شده تا زمینه ایجاد اشتغال و رفع بخشی از مشکلات خانواده آنان فراهم شود.

شیران در ادامه عنوان کرد: مددجویان مشمول این خدمت خدمات مربوط به تسهیلات سربازی را در قالب معافیت سربازی، انتقال به نزدیک‌ترین مرکز محل سکونت و کاهش تعرفه خدمت سربازی را دریافت می کنند.

وی با یاد آوری اینکه طی شش‌ماهه نخست سال جاری طبق هماهنگی انجام‌شده ۱۹۹ نفر از مددجویان مشمول تحت پوشش این نهاد برای گذراندن دوران خدمت سربازی به محل زندگی خود منتقل‌شده‌اند، گفت: در همین رابطه ۱۰۴ نفر از مشمولان نیز با تعامل انجام‌شده از تسهیلات کاهش تعرفه خدمت سربازی استفاده کردند.

مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به اینکه در شش‌ماهه نخست سال جاری تعداد ۱۰۶ نفر از مشمولان خدمت مقدس سربازی از تسهیلات معافیت سربازی بهره‌مند شده‌اند، افزود: در این سرفصل خدمتی پس از اخذ معافیت سربازی شرایط ایجاد اشتغال و درآمدزایی خانوار فراهم می شود.

وی در پایان با تاکید به اینکه مددجویانی که سرپرست خانواده آنان فوت کرده یا طلاق گرفته باشند می‌توانند از بسته‌های حمایتی این طرح بهره‌مند شوند، عنوان کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی، ایجاد فرصت‌های  شغلی پایدار برای خودکفایی مددجویان تحت حمایت و در نتیجه خروج آنان از چرخه حمایتی کمیته امداد یکی از اهداف مهم این نهاد است که در قالب ارائه تسهیلات خدمت سربازی به جامعه هدف ارائه می‌شود.

کد خبر 324495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.