مجلس برای حل مشکلات پلی‌اکریل ورود کند

شورای اسلامی کار پلی‌اکریل در نامه‌ای خطاب به رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی خواهان رسیدگی به اوضاع این کارخانه نساجی و مشکلات آن شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شورای اسلامی کارِ شرکت پلی‌اکریل اصفهان در نامه ای به رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، با بیان مشکلات موجود خواهان ورود مجلس به این موضوع و حل مشکلات این قطب نساجی کشور شد.

در متن این نامه آمده است: شرکت پلی اکریل ایران پس از ماه‌های متمادی توقف تولید در شرف راه‌اندازی خطوط تولید پلی استر خود قرار دارد و درباره خطوط تولید اکریلیک نیز مذاکره هایی با کارگزاران و تامین کنندگان مواد اولیه در حال انجام است، لیکن جهت خرید مواد اولیه اصلی و کمکی، قطعات یدکی و قسمتی از حقوق معوق پرسنل، وجود نقدینگی جهت تداوم تولید ضروری و حیاتی است.

در این نامه با اشاره به اینکه در زمان تحت پوشش قرار گرفتن کارخانه توسط هیات حمایت از صنایع، مقرر شد که مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال تنخواه از محل هدفمندی یارانه‌ها به این واحد صنعتی پرداخت شود، آمده است: از مبلغ مذکور ۲۰۰ میلیارد ریال پرداخت و مابقی آن تاکنون پرداخت نشده است.

شورای اسلامی کار پلی اکریل در این نامه با اشاره به اینکه دستور پرداخت مبلغ ذکر شده توسط وزیران صنعت و کار در اول مهر امسال صادر شده خواهان تسریع در پرداخت آن برای پیشگیری از توقف کامل این واحد صنعتی و بیکاری کارگران آن شدند.

چندی پیش نیز، مجمع نمایندگان اصفهان به دنبال عدم تحقق وعده دولت در پرداخت تنخواه ۲۰ میلیارد تومانی به کارخانه پلی اکریل در نامه ای گلایه آمیز خطاب به نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، خواستار اجرایی شدن این وعده و پرداخت تنخواه دوم به پلی اکریل شدند.

به گزارش ایمنا؛ ابتدای مهر ماه امسال با اعلام رسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، کارخانه پلی اکریل اصفهان بعد از گذشت ۶ ماه از تعطیلی رسمی خود با فراخوان و بازگشت تعدادی از کارگران خود دوباره آغاز به کار کرد.

اسرافیل احمدیه با بیان اینکه جلسه بررسی و حل مسائل و مشکلات پلی اکریل ۲۵ شهریور با حضور معاون وزیر صنعت معدن و تجارت، مدیران و مسئولان بخش های دولتی و خصوصی در استانداری اصفهان برگزار شد، گفت که در این جلسه مقرر شد که بخش خصوصی به صورت کارگزاری در کارخانه پلی اکریل اصفهان سرمایه گذاری کند و در برخی بخش ها نیز دولت این مجموعه صنعتی را با پرداخت تنخواه کمک کند.

وی با اشاره به اینکه پیش از این مقرر بود کمک مالی دولت به پلی اکریل به صورت تسهیلات پرداخت شود، گفت: باتوجه به اینکه دریافت اعتبار مالی برای حل مشکل کارخانه پلی اکریل اصفهان به صورت تسهیلات به رغم گذشت حدود پنج ماه به نتیجه نرسیده بود با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت مقرر شد این کمک به شکل تنخواه در اختیار این کارخانه قرار گیرد.

با پیگیری وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیریت استان، نماینده های مجلس، بخش خصوصی و مدیران پلی اکریل، سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان از سوی دولت برای کمک به پلی اکریل پرداخت و مقرر شد ۲۰ میلیارد تومان دیگر نیز از سوی دولت به شکل تنخواه به این کارخانه پرداخت شود.

به گفته مدیران و اعضای شورای اسلامی کار پلی اکریل مقرر بود این پول تا اواسط مهر امسال پرداخت شود که متاسفانه هنوز این رقم تاکنون پرداخت نشده است.

کد خبر 324492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.