اقتصاد دولتی ایران بر لبه پرتگاه/به میزهای دولتی نباید دل بست

رییس اتاق های بازرگانی مشترک ایران با چین و روسیه، اقتصاد دولتی را مهمترین عامل نزدیک شدن اقتصاد کشور به پرتگاه دانست و گفت: جوانان برای موفقیت در کار خود نباید به میزهای دولتی دل ببندند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیداسدالله عسگراولادی در چهاردهمین رویداد کارآفرینی در مسیر موفقیت، با اشاره به اینکه ایران در غرب و چین در شرق آسیا تمدن را به جهان عرضه داشتند، اظهار داشت: ایران در این مسیر تمدن ساز همواره به اصفهان مدیون بوده زیرا این شهر فرهنگ و تمدن ساز است.

وی خطاب به فعالان اقتصادی جوان، گفت: اصفهان را به دنیا بیشتر معرفی کنید زیرا این شهر ظرفیت تاریخی و اثرگذاری بسیاری دارد و از آن می توانید برای معرفی محصولات و خدمات خود استفاده کنید.

عسگراولادی در تعریف کلمه تجارت، بیان داشت: این کلمه شامل پنج حرف است که هر یک دارای نماد است. حرف "ت" تجارت به معنای تجربه، حرف "ج" به معنای جرات و جسارت، حرف "الف" به معنای اعتماد به نفس، حرف "ر" به معنای رحیم و رئوف بودن با مشتری و حرف "ت" به معنای توکل به خداست.

رییس اتاق بازرگانی ایران و روسیه با اشاره به اینکه یک فعال اقتصادی باید هرسال در نمایشگاه های مرتبط با کسب و کار خود شرکت کند، افزود: هر سال در چهار نمایشگاه معتبر چین شرکت می کنم زیرا نمایشگاه محل معرفی و پیدا کردن مشتری است.  

وی، شکست را جزیی از زندگی فعالان اقتصادی دانست و گفت: فعال اقتصادی پس از شکست باید زودتر سرکار برود و علت شکست خود را پیدا کند و فرصت سازی کنیم

رییس اتاق بازرگانی ایران و چین افزود: اصول تجارت من این است که مال مردم را مال مردم می دانم و منفعت خود را در ضرر دیگری دنبال نمی کنم.

وی  تاکید کرد: در تولید و تجارت نباید کم فروشی کرد زیرا اعتماد خریدار از فروشنده سلب می شود.  

عسگراولادی  تاکید کرد: من  به مملکتم مدیونم و باید تلاش کنم  که در مسیر سربلندی و آبادانی کشورم موثر باشم به همین دلیل به صادرات روی اوردم و علاقه ایی به واردات نداشتم.

وی خاطر نشان کرد: کلمه بازنشستگی برای کارآفرین و فعال اقتصادی معنا ندارد.

وی اقتصاد دولتی را مهمترین عامل نزدیک شدن اقتصاد کشور به پرتگاه دانست و گفت: جوانان برای موفقیت در کار خود نباید به میزهای دولتی دل ببندند.

رییس اتاق بازرگانی ایران و روسیه تاکید کرد: کمترین نیاز به سیستم بانکی داشتم و به هیچ عنوان به بانکی بدهکار نیستم. همواره به منابع مالی خود اقدام به خرید و فروش می کنم.

عسگراولادی عامل موفقیت در صادرات خشکبار را وجود کارگاه بسته بندی  و درج اتکیت به زبان کشورهای هدف صادراتی برشمرد و گفت: هنگام خرید خشکبار باید آنرا رویت کرد و مراقبت آفت ها و سموم استفاده شده طی تولید محصول مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 324412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.