بازدید بیش از ۲ میلیون گردشگر داخلی و خارجی از آثار تاریخی نیاسر

کاشان – شهردار نیاسر، از بازدید بیش از ۲ و نیم میلیون گردشگر داخلی و خارجی از آثار تاریخی کهن باغشهر ایران شهر نیاسر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، سبحان نظری گفت: بیش از ۲ و نیم میلیون نفر گردشگر از آثار شاخص تاریخی شهر نیاسر از جمله آبشار، باغ تاریخی تالار، غاررئیس، چارتاقی و آئین گلابگیری و گلچینی نیاسر از بهار تا پایان تابستان و همچنین مراسم آئینی این شهر از جمله آئین نخل کشانی ۲۱ ماه مبارک رمضان، عید قربان و عزاداری و نخل کشان روز عاشورا و شش امام حسین(ع)  بازدید کردند.
وی، با اشاره به افزایش بازدید گردشگران به ویژه گردشگران خارجی از نیاسر اظهار داشت: نکته جالب از نظر گردشگران، وجود مجموعه ای از آثار تاریخی و جاذبه های زیبای طبیعی و آئین سنتی در شهر نیاسر است.
شهردار نیاسر افزود: در این مدت مشخص شده ۱۵ هزار گردشگرخارجی از نیاسر بازدید کردند که می توان به کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهایی از جمله روسیه، آلمان، ژاپن، فرانسه، چین، کره جنوبی و ... اشاره کرد.
نظری، با اشاره به اینکه کهن باغشهر ایران "شهر سر سبز نیاسر" یکی از شهرهای توریستی و بکر کشور است، اذعان داشت: در این شهر آثار برجسته تاریخی مانند غار تاریخی رییس، چارتاقی، باغ تاریخی تالار، چشمه اسکندریه و آبشار، آسیاب آبی، چنارهای قدیمی و کهنسال و همچنین جاذبه های طبیعی همچون آبشار نیاسر، چشم انداز نیاسر، دشت های گل آلاله و شقایق های وحشی، باغات گل محمدی وآئین های زیبا و سنتی از جمله مراسم  گلابگیری سنتی، نخل کشانی در رمضان و محرم ، مراسم آئینی عید قربان که در حد خود کم نظیر و یا حتی بی‌نظیراست.
به گزارش ایمنا، شهر سبز نیاسر در ۱۵ کیلومتری شهر کاشان، از طریق اتوبان در فاصله ۲۲۰ کیلومتری شهر تهران پایتخت ایران، ۸۰ کیلومتری شهر مذهبی قم و ۲۴۰ کیلومتری شهر تاریخی اصفهان قراردارد.

کد خبر 324355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.