نهایی شدن اساسنامه سازمان مدارس غیردولتی/ تشکیل صندوق حمایت از موسسان در دست بررسی

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آیین‌نامه تشکیل صندوق حمایت از موسسان مدارس در دست بررسی است، گفت: با تاسیس صندوق حمایت از موسسان تسهیلات و امتیازاتی برای موسسان به منظور اداره مدارس، تامین تجهیزات و نظایر آن ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از ایسنا حسن مسعودی با بیان اینکه بررسی آیین‌نامه‌های قانون تاسیس مدارس غیردولتی در  کمیسیون‌های فرعی دولت در حال انجام است، اظهار کرد: تا کنون چند جلسه کارشناسی در این خصوص برگزار شده و بررسی‌ها ادامه دارد، امیدواریم  آیین نامه‌های مربوطه هرچه سریعتر نهایی شده و به مرحله اجرا برسند.

وی افزود: باید شش آیین نامه به دولت می‌فرستادیم که خوشبختانه این کار انجام و اساسنامه سازمان مدارس غیردولتی نیز تقریبا نهایی شده است.

مدیر کل مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تدوین آیین نامه ماده ۱۲ قانون تاسیس مدارس غیر دولتی هم جلسات نهایی خود را طی می‌کند، گفت: آیین نامه تشکیل صندوق حمایت از موسسان مدارس نیز در دست بررسی است. با تاسیس صندوق حمایت از موسسان تسهیلات و امتیازاتی برای موسسان به منظور اداره مدارس، تامین تجهیزات و نظایر آن ایجاد می‌شود.

مسعودی در پاسخ به اینکه آیا آیین‌نامه‌های مربوط به قانون مدارس غیردولتی برای تصویب و بررسی مجدد نیاز به طرح در مجلس شورای اسلامی دارند، گفت: آیین نامه‌های مربوط در هیئت دولت تصویب می‌شوند اما توسط اداره کل قوانین مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرند تا مغایرتی با قانون نداشته باشند.

کد خبر 324205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.