طرح توانمندسازی نابینایان در سراسر کشور اجرا می‌شود

کارشناسان دفتر توانمندسازی معلولین بهزیستی کشور گفت: طرح توانمندسازی نابینایان به صورت پایلوت در ۶ استان تهران، اصفهان، گلستان، خراسان رضوی، گیلان و سیستان‌ و بلوچستان آغاز شده است و تا سال ۹۷ در تمام کشور اجرایی می‌شود.

به گزارش ایمنا، خواجه حسینی کارشناس دفتر توانمندسازی بهزیستی کشور با بیان اینکه امروزه ۸۰ درصد اختلالات بینایی قابل پیشگیری است، افزود: خدمات مشاور ژنتیک قبل و بعد از ازدواج و مراجعه

پی در پی سالمندان و کودکان به مراکز درمانی در جلوگیری از اختلالات بینایی کمک شایانی می‌کند.

وی در ادامه عنوان کرد: طی ۲۰ سال اخیر عفونت‌های چشمی کنترل شده و اختلالات بینایی در این زمینه کمتر مشاهده شده است. خواجه حسینی اظهار داشت: طرح توانمند سازی نابینایان به صورت پایلوت در ۶ استان تهران، اصفهان، گلستان، خراسان رضوی، گیلان و سیستان و بلوچستان آغاز شده است و تا سال ۹۷ در تمامی استان‌های کشور اجرائی خواهد شد.

همچنین سید اصغر فیاض معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان در ادامه این بازدید ضمن ارائه آمار و عملکرد معلولان کم‌بینا و نابینای استان، گفت: آنچه که در استان در راستای اجرای طرح‌های مختلف به نحو شایسته انجام می‌شود، چیزی جز مشارکت فعال و پویای مراکز غیردولتی که همیشه به عنوان بازوان توانمند سازمان عمل نموده‌اند نیست.

وی با ابراز امیدواری از همکاری مستمر مراکز و سازمان‌های مردم نهاد اظهار داشت: امید است با استمرار همکاری‌های بین‌بخشی در طرح‌های توانمند سازی، بتوان گامی موثر در جهت استقلال معلولین برداشت.

کد خبر 324184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.