اقتصاد و سیستم بانکی کشور مریض است

نماینده مردم گلپایگان در مجلس با اشاره به وضعیت بد و نگران کننده قاچاق کالا در کشور، گفت: در حال حاضر کشور با چالش های اقتصادی هچون قاچاق کالا و اقتصاد سیاسی مواجه است، البته اقتصاد و سیستم بانکی کشور مریض است و فساد اقتصادی مردم را رنج می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی بختیار با اشاره به اینکه موضوع قاچاق کالا موضوعی نیست که امروز به وجود آمده باشد، اظهار داشت: سال‌های متمادی است که کشور با موضوع مهمی چون قاچاق کالا، اقتصاد سیاسی و موضوع مهمی به عنوان چالش های اقتصادی مواجه است، البته همه می دانند که اقتصاد و سیستم بانکی کشور مریض است و فساد اقتصادی مردم را رنج می‌دهد.

وی با بیان اینکه وضعیت قاچاق کالا بسیار بد و نگران‌کننده است، افزود: این موضوع که بتوان قاچاق کالا را به صورت یکجا حل کرد، شدنی نیست و باید برنامه‌ریزی کرد، تا این موضوع در برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت حل شود.  

نماینده مردم گلپایگان در مجلس با اشاره به اینکه ستاد مبارزه با قاچاق کالا در این دوره علیرغم اینکه وجود قاچاق کالا انکار ناپذیر است اما موفق عمل کرده است، تاکید کرد: این روند باید ادامه یابد، چرا که قاچاق کالا در چند سال گذشته به نصف کاهش یافته، هرچند این رقم ۱۲ میلیارد دلاری رقم بالایی است، اما اقداماتی که در این بخش انجام شده روند مثبتی بوده و نشان داده که می توان جلوی قاچاق کالا گرفت و بر این معضلی که موضوع ۲۰ سال اخیر کشور بوده فائق آمد.

وی با بیان اینکه باید از مبادی رسمی گمرکات کشور و مبادی غیررسمی و همچنین مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که معافیت های گمرکی دارند قاچاق کالا کنترل شود، گفت: مقرر شده بود که بسیاری از کالاها که به مناطق آزاد وارد می‌شود در بخش خدمات و صنعت ارزش افزوده ایجاد کنند، نه اینکه بدون ایجاد ارزش افزوده مستقیم وارد مرزهای کشور شود.

بختیار با اشاره به اینکه برخی از مناطق آزاد ۱۰ درگاه دارند، تصریح کرد: کنترل این ۱۰ درگاه کار آسانی نیست، لذا باید بتوان موضوع قاچاق کالا را به گونه ای دیگر حل کرد، البته با توجه به برنامه‌هایی که در سال‌های اخیر اجرا شده کاهش آن به میزان صفر امکان‌پذیر است.

کد خبر 323989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اکبر IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
    0 0
    کاش بجای این همه کالای چینی و کره ای و ژاپنی و اروپایی تعداد مدیر اقتصادی به کشور وارد می کردیم تا اقتصاد کشور را رونق دهند اقتصاد خوان های ما فقط بلدند بگویند دلار را گران کنید تا اقتصاد بچرخد دلار هفت تومای ار رژیم سابق تحویل گرفته شد بعد از حدود 40 سال 600 برابر شد به عبارتی از ارش پول ملی کاسته شد ولی اقتصاد درست نشد که نشد