از بحران خارج‌شده‌ها و غرق‌شده در بحران‌ها

طلایی‌پوشان برای آنکه به حضورشان در ساحل آرامش تداوم بخشند چاره‌ای ندارند جز اینکه با امتیاز از تبریز به اصفهان بازگردند.

به گزارش ایمنا، سپاهان از ساعت ۱۵ روز پنج‌شنبه در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز میهمان گسترش فولاد است. طلایی‌پوشان اصفهانی هفته گذشته با برتری برابر سیاه‌جامگان سرانجام اولین برد خانگی فصل را جشن گرفتند. با پیروزی برابر میهمان مشهدی نه فقط طلسم نبردن این فصل سپاهان در ورزشگاه نقش جهان شکسته شد که تیم اصفهانی چهار پله در جدول صعود کرد. اگرچه حتی پس از واریز سه امتیاز آن دیدار خانگی طلایی‌پوشان همچنان در نیمه پایینی جدول جای دارند و جایگاه فعلی‌شان به هیچ‌وجه درخور آنها به عنوان پُرافتخارترین تیم لیگ برتر نیست اما پیروزی در آن مسابقه به این دلیل اهمیت ویژه‌ای داشت که به منزله پایان موقتی بحران در تیم اصفهانی بود. برای آنکه حضور شاگردان زلاتکو کرانچار در ساحل آرامش بیشتر از یک هفته دوام داشته باشد آنها محکوم به آن هستند تا از آوردگاه تبریز با امتیاز به اصفهان بازگردند.

با اتکا به برد هفته گذشته، سپاهان دست‌کم تا اطلاع ثانوی دیگر یک تیم بحران‌زده محسوب نمی‌شود اما اوضاع در اردوگاه رقیب همچنان آشفته است. از ۹ هفته سپری‌شده از لیگ هفدهم گسترش فولاد ۶ هفته قعرنشین لیگ بوده است. به عبارت دیگر، تیم تبریزی دو، سوم از فصل جدید را در پایین‌ترین نقطه جدول گذرانده است.

نتایج ضعیف گسترش فولاد در شروع لیگ مدیران باشگاه تبریزی را مجاب کرد تا پس از باخت در شهرآورد تبریز در هفته هشتم لیگ برتر دست به تغییرات کادر فنی بزنند و فیروز کریمی را جایگزین لوکا بوناچیچ نمایند. در واقع، سپاهان اگر ۲ هفته زودتر به گسترش فولاد می‌رسید یک داربی دیگر بین مربیان کروات فوتبال ایران شکل می‌گرفت اما با برکناری بوناچیچ توفیق دست‌وپنجه نرم کردن با دومین مربی هموطن به کرانچار دست نداد.

این جابجایی البته دست‌کم در کوتاه‌مدت جواب نداد زیرا گسترش فولاد در هفته نهم هم مقابل پیکان شکست خورد و متحمل ششمین باخت فصلش شد.

سپاهان از آخرین رویارویی با گسترش فولاد در تبریز خاطره خوشی ندارد. یازدهم آذرماه ۹۵ از هفته دوازدهم لیگ شانزدهم بود که تیم اصفهانی با حساب ۲ بر یک  مغلوب میزبان تبریزی شد. آن باخت برای سپاهان به قیمت سقوط به نیمه پایینی جدول و بحرانی شدن نسبی وضعیت این تیم تمام شد. طلایی‌پوشان امیدوارند تا این بار با وضعیت بحرانی ورزشگاه بنیان دیزل را ترک نکنند.

البته آخرین رویارویی با آبی‌های تبریزی برای زلاتکو کرانچار یادآور خاطره خوبی است زیرا یکی از چهار برد سپاهان در ۶ مسابقه آخر فصلی که در آنها این مربی کروات هدایت تیم اصفهانی را به عهده داشت در ورزشگاه نقش جهان برابر این حریف رقم خورد.

ترکیب احتمالی ۲ تیم:

گسترش فولاد: فرناندو خسوس، سیدمحسن حسینی، سیداحمد موسوی، مسیح زاهدی، اسماعیل فرهادی، امید جهانبخش، سامان نریمان جهان، عرفان افراز، پیمان بابایی و یوسف سیدی

سپاهان: لی اولیویرا، سعید آقایی، سیاوش یزدانی، مهدی رحیمی، عارف غلامی، میلاد سرلک، علی کریمی، حسین پاپی، جلال‌الدین علی‌محمدی، ساسان انصاری و رضا میرزایی

کد خبر 323796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.