طوفان لحظه ای در کمین اصفهان

رییس اداره هواشناسی استان اصفهان گفت:نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر امواج ناپایدار همراه با افزایش وزش باد شدید و احتمال توفان لحظه‌ای در سطح استان است.

حسن خدابخش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری ایمنا  اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر امواج ناپایدار از اواخر وقت امروز تا پایان هفته از روی استان است.

وی با اشاره به پیش بینی وزش باد و افزایش ابر عنوان کرد: این ناپایداری‌ها عمدتاً به شکل وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و گاهی همراه با گردوخاک خواهد بود که در نواحی شرقی و مرکزی استان گردوخاک می‌تواند منجر به کاهش دید افقی شود.

خدابخش با بیان اینکه سرعت وزش باد دیروز و امروز سه شنبه از شدت بیشتری برخوردار است، افزود: در ساعات بعدازظهر احتمال توفان لحظه‌ای  وجود داشته و در غالب مناطق استان از امروز تا پایان هفته شاهد افت محسوس دما بین ۶-۴ درجه خواهیم بود.

وی با تاکید براینکه تشدید ناپایداری‌ها طی امروز و فردا بیشتر خواهد شد، افزود: با افزایش وزش باد شدید احتمال توفان لحظه‌ای در سطح استان انتظار می‌رود و باید تدابیر لازم جهت کاهش خسارات احتمالی اندیشیده شود.

رییس اداره هواشناسی استان اصفهان با توجه به پیش بینی وضعیت جوی در ۲۴ ساعت آینده هشدار داد: در شرق و شمال شرق استان احتمال وقوع گرد و خاک  شدید وجود دارد و رانندگان باید با احتیاط کافی رانندگی کنند.

وی به شهروندان توصیه کرد: از روشن کردن آتش در فضای باز و به جا گذاشتن باقیمانده آتش در مراتع و جنگل ها خودداری کرده و در اوایل صبح  به علت کاهش محسوس دما لباس گرم به همراه داشته باشند.

کد خبر 323768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.