زنان بیشتر از مردان در معرض شیوع اختلالات روانی هستند

رییس سازمان بهزیستی کشور در نشست سلامت اجتماعی کودکان و نوجوانان فقر، جنسیت، سن و تحصیل را از عوامل موثر در اختلالات روانشناختی دانست و گفت: زنان بیشتر از مردان در معرض شیوع اختلالات روانی قرار دارند.

به گزارش ایمنا، انوشیروان محسنی‌بندپی معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور در اولین نشست تخصصی سلامت اجتماعی با محوریت سلامت اجتماعی کودکان و نوجوان سلامت اجتماعی را اولویت کشور دانست و گفت: یکی از وظایف حاکمیت‌ها ایجاد رفاه، آرامش و آسایش است. اکنون بهزیستی با سلامت اجتماعی می‌تواند مفهوم پیدا کند و انسجام اجتماعی، مشارکت اجتماعی، پذیرش اجتماعی مولفه‌هایی است که در بهزیستی اجتماعی یا سلامت اجتماعی باید به آن بپردازیم.

 رییس سازمان بهزیستی کشور فقر، جنسیت، سن، تحصیل را از عوامل موثر در اختلالات روانشناختی برشمرد و گفت: زنان بیشتر از مردان در معرض شیوع اختلالات روانی هستند بطوری که براساس بررسی‌های به عمل آمده ۳۷/۹ زنان و ۲۷/۶ مردان در تهران در معرض اختلالات روانی قرار می‌گیرند. اکثر زنان در صورت عدم توانایی با اتمام دوران دبیرستان دچار انزوا می‌شوند.

وی حمایت‌های همه‌جانبه، پیگیری سلامتی جسمی و گسترش مراکز ویژه کودکان و نوجوانان را از اولویت و راهبردهای بهزیستی در حوزه سلامت اجتماعی کودکان و نوجوانان برشمرد و افزود: نقش مادران در کودکان بسیار اثربخش است؛ چرا که با نبود پدر، نقش محوری مادر می‌تواند همپوشانی داشته باشد.

محسنی‌بندپی برقراری یک وعده غذای گرم در استان‌های محروم و کم‌برخوردار را از اقدامات مهم در راستای تحقق سلامت اجتماعی ویژه کودکان و نوجوانان برشمرد و در پایان یادآور شد: به این ترتیب توانستیم سوء تغذیه را در این مناطق کاهش دهیم از طرفی با پیگیری رشد و تکامل همه‌جانبه ECD بازماندگان از تحصیل را به چرخه تحصبل برگرداندیم. اکنون بهزیستی و کمیته امداد درخصوص پذیرش کودکان کار و خیابان که بازمانده از تحصیل هستند و بعضاً مورد استثمار قرار می‌گیرند، اعلام آمادگی کرده است.

کد خبر 323756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.