کنترل شیب اعتیاد در کشور /۱۶۰۰ نفر برای پیشگیری از اعتیاد تربیت شدند

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه شیب اعتیاد در کشور کنترل شده است، گفت: به دلیل همسایگی با افغانستان و قرار داشتن در مسیر ترانزیت مواد مخدر ایران آسیب بیشتری را متحمل می‌شود به همین منظور سال گذشته ۱۶۰۰ نفر در قالب کادر متخصص پیشگیری اولیه از اعتیاد تربیت شدند.

به گزارش ایمنا، علی مویدی با اشاره به اینکه در گذشته آمار دقیقی از معتادان در دست نبود، گفت: امسال این مشکل را مرتفع کردیم و هم اکنون آمار معتادان بصورت رسمی و شفاف اعلام شده است.

وی افزود: در همه جای دنیا برنامه‌ریزی در حوزه‌های مختلف از جمله اعتیاد نیاز به آمار و اطلاعات دقیق دارد تا طرح‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد  تهیه و تدوین شوند.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه شیب اعتیاد در کشور کنترل شده است، گفت: اما با این حال ایران به دلیل موقعیت جغرافیای و همسایگی با افغانستان همواره در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار دارد و آسیب بیشتری را متحمل می‌شود.

مویدی ادامه داد: آموزش مهارت‌های زندگی و مباحث پیشگیری از اعتیاد برای دانش‌آموزان در حال اجراست و فراگیری این آموزش‌ها برای دانش‌آموزان و اولیا در جهت پیشگیری از اعتیاد موثر خواهد بود، همچنین درسنامه آموزشی معلمان مقاطع ابتدایی و راهنمایی برای افزایش سطح پیشگیری از اعتیاد در مدارس تدوین شده و در اختیار معلمان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۱۶۰۰ نفر در قالب کادر متخصص پیشگیری اولیه از اعتیاد تربیت شدند که این افراد، به ده‌ها نفر آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد را آموزش می‌دهند.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در دنیا ۱۵ الی ۲۵ درصد معتادان، بهبودی خود را حفظ می‌کنند، گفت: اما میزان مانایی بهبود یافتگان در برخی سازمان‌های مردم‌نهاد ایران همچون "کنگره ۶۰ "که روش درمان و کتاب‌های آن الگویی برای دیگر کشورها شده است، به بیش از ۷۰ درصد رسیده است.

مویدی بیان کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد ظرفیت مناسبی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی هستند و باید در این حوزه‌ها از جمله حوزه مبارزه با موادمخدر فعالیت و اقدامات بیشتری انجام دهند؛ چرا که آنها پل ارتباطی دولت و مردم هستند.

کد خبر 323625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.