بازگشایی زاینده‌رود بستگی به مصوبات شورای هماهنگی حوضه زاینده‌رود دارد

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به ذخیره ۱۷۸ میلیون مترمکعبی سد زاینده رود، گفت: زمان بازگشایی مجدد سد زاینده‌رود بستگی به مصوبات شورای هماهنگی حوضه ی آبریز زاینده رود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا علی بصیرپور در ششمین جلسه کمیته راهبری طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیر زمینی در سال جاری، تصریح کرد: میزان حجم باقی مانده در سد زاینده‌رود نسبت به مدت مشابه سال گذشته معادل سال ۹۵ است که این مقدار نسبت به متوسط بلندمدت قریب به ۷۴ درصد کاهش داشته است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با اعلام ظرفیت ۱۷۸ میلیون مترمکعبی سد زاینده رود، گفت: زمان بازگشایی مجدد سد زاینده‌رود بستگی به مصوبات شورای هماهنگی حوضه ی آبریز زاینده رود دارد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به پُر و مسدود شدن ۳۹۸حلقه چاه غیر مجاز در استان از ابتدای امسال، گفت: میزان آب صرفه جویی شده حاصل از انسداد این چاه های غیر مجاز بیش از ۸ میلیون و ۵۰۰ مترمکعب است.  

مسعود میر محمد صادقی اظهار داشت: در راستای حفاظت از منابع آب زیرزمینی موجود هم چنین ۱۴ مورد جلوگیری از اضافه برداشت چاه های مجاز در استان اصفهان انجام شده است و یک میلیون و ۴۰۰ مترمکعب نیز از این طریق در میزان آب صرفه جویی شده است.

وی تعداد کنتورهای حجمی نصب شده در استان در سال ۹۶ را، بیش از ۱۷۷ دستگاه اعلام کرد.


 

کد خبر 323610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.