بررسی بیش از ۱۷ هزار شکایت کارگری و کارفرمایی تا پایان شهریورماه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۷ هزار و ۳۰۰ پرونده شکایت کارگری و کارفرمایی در هیأت‌های تشخیص استان اصفهان رسیدگی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا محسن نیرومند با بیان اینکه در سطح اصفهان بالغ بر یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر بیمه شده کارگری داریم، اظهار داشت: سالانه ۳۲ هزار شکایت کارگری و کارفرمایی در سطح استان بررسی می‌شود و در ۶ ماهه نخست امسال نیز ۱۷ هزار و ۳۰۰ پرونده در هیأت‌های تشخیص رسیدگی شده است.

وی تاکید کرد: ‌برنامه‌ریزی، ‌ سیاست‌گذاری و نظارت در زمینه روابط کار و ارتقای ایمنی محیط کار از اهداف مهم حوزه روابط کار به منظور صیانت از نیروی کار و حفظ اشتغال در واحدهای اقتصادی استان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه کارشناسی و تحقیق در پرونده‌های هیأت‌های تشخیص و حل اختلاف با سرعت عمل بیشتری انجام و به روز شده است، افزود: مدت زمان رسیدگی به شکایات کاهش چشمگیری داشته است.

وی همچنین تصریح کرد: حوزه روابط کار علی‌رغم حجم گسترده پرونده‌های ارجاعی به ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی در سطح استان اصفهان به لحاظ عملکرد روابط کار مطلوب عمل کرده است.

نیرومند با اشاره به اینکه اصفهان در حوزه الکترونیک کردن اقدامات روابط کار نیز گام‌های مؤثری برداشته است، گفت: با استفاده از نرم‌افزار روابط کار پرونده‌های متوالی یک شاکی یا متشاکی در این سامانه ثبت می‌شود که علم به این موضوع باعث خواهد شد از سوءاستفاده برخی افراد سودجو در محیط‌های کارگری جلوگیری شود.

کد خبر 323582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.