تنش ها در عراق، قیمت جهانی نفت را بالا برد

پایگاه خبری بلومبرگ آمریکا اعلام کرد، قیمت نفت در بازارهای جهانی که جمعه گذشته به بالاترین سطح در ۲ هفته گذشته رسیده بود، صبح روز دوشنبه به دلیل احتمال اختلال در تولید نفت عراق تحت تاثیر تنش اقلیم کردستان با دولت مرکزی، باز هم بالا رفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از پایگاه خبری یاد شده، قیمت آتی نفت در بازار لندن که هفته گذشته با ۱.۶ درصد افزایش نسبت به هفته پیش از آن به ۵۷ دلار و ۱۷ سنت رسیده بود، صبح امروز نیز ۱.۳ درصد نسبت به جمعه گذشته افزایش پیدا کرد.

سربازان عراقی اواخر وقت دیروز (یکشنبه) اقدام برای تصرف میدان های نفتی واقع در شمال شهر کرکوک و آزادسازی آنها از دست نیروهای کرد را آغاز کردند.

پس از آنکه اقلیم خودمختار کردستان عراق در ۲۵ سپتامبر (سوم مهر) اقدام به برگزاری یک همه پرسی در مورد استقلال این منطقه از عراق کرد، تنش ها میان این اقلیم و دولت مرکزی تشدید شد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) نیز پیش بینی کرد، تقاضای نفت خام ظرف پنج سال آینده با شتاب مناسبی افزایش پیدا خواهد کرد.  
نفت خام برنت دریای شمال صبح امروز در ساعت ۱۱:۳۱ به وقت سنگاپور به بهای ۵۷ دلار و ۹۰ سنت در بازار لندن و ۵۷ دلار و ۸۱ سنت در بازار سنگاپور معامله شد.

هر بشکه نفت خام غرب تگزاس نیز در ساعت یاد شده در بازار نایمکس آمریکا به قیمت ۵۱ دلار و ۹۹ سنت خرید و فروش شد که نسبت به جمعه گذشته ۱.۱ درصد افزایش داشت.

کد خبر 323543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.