تامین یارانه نقدی مهمترین اولویت صنعت پالایشگاهی است

وزیر نفت گفت: تامین یارانه نقدی، نوسازی، ساخت و تکمیل پالایشگاه های سیراف و ستاره خلیج‌فارس و اجرای طرح برندینگ جایگاه های عرضه سوخت از اولویت‌های مدیرعامل جدید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بیژن زنگنه عصر گذشته (یکشنبه) در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل جدید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی افزود: مهمترین اولویت صنعت پالایش، تامین یارانه است.

وی با تاکید بر اینکه باید یارانه سر وقت تامین شود و ادامه داد: با وجود اینکه یارانه به پالایش و پخش هیچ ارتباطی ندارد اما موضوع و دغدغه جدی برای کشور است.

به گفته وی، بهبود وضعیت سوخت در شهرهای بزرگ، ساماندهی طرح نوسازی پالایشگاه آبادان، ساخت پالایشگاه سیراف و همچنین اجرای طرح برندینگ از اقدام های مهم در سال های اخیر است.

وی درباره طرح برندینگ پمپ بنزین ها، اضافه کرد: این طرح باید در جایگاه‌های عرضه سوخت برای کاهش تصدی گری دولت انجام شود و البته کیفیت خدمات نیز باید افزایش یابد.

وی به جوانگرایی در صنعت نفت اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به قول رئیس جمهوری به مردم تصمیم گرفتیم یک جوان را برای مدیرعاملی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی انتخاب کنیم.

وی با تاکید بر لزوم جوانگرایی در صنعت نفت اضافه کرد: تجربیات گذشته باید به جوانان منتقل شود و جوانگرایی را باید از یک جا شروع کنیم.

زنگنه گفت: اولویت دیگر تکمیل پالایشگاه ستاره خلیج فارس و ساخت پالایشگاه های سیراف است.

وی با بیان اینکه ساخت پالایشگاه سیراف اولویت دیگر صنعت نفت است، گفت: نوسازی و بهسازی پالایشگاه‌ها باید دنبال شود، ما سالیانه ۳۰ هزار میلیارد ریال برای نوسازی پالایشگاه ها به آنها تخفیف می‌دهیم.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش کیفیت فرآورده های نفتی، اضافه کرد: مساله مازوت برای ما مهم است زیرا با مازاد آن روبرو خواهیم شد.

وزیر نفت به توسعه گازرسانی در کشور اشاره کرد و گفت: ۹۴ درصد جمعیت کشور زیرپوشش قرار دارد و بر این اساس مصرف نفت سفید و کاهش زیادی یافته است.

کد خبر 323526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.