هفته کشدار با اختتامیه خاص

شهرآورد پایتخت مهم‌ترین و آخرین مسابقه از هفته‌ای به نسبت طولانی است که از اواخر مهرماه شروع می‌شود و اوایل آبان به پایان می‌رسد.

به گزارش ایمنا، دهمین هفته از لیگ برتر فوتبال ایران از فردا با دیدار تیم‌های نفت تهران و استقلال خوزستان آغاز می‌شود و پنج‌شنبه هفته آینده با شهرآورد پایتخت به پایان می‌رسد. به عبارت دیگر، هفته دهم لیگ برتر ۱۰ روز به درازا می‌انجامد. جالب آنکه، هفته دهم با همه کشدار بودنش طولانی‌ترین هفته لیگ هفدهم تا به اینجا نیست زیرا پیشتر هفته پنجم بیشتر از نصف ماه طول کشید!

آنچه باعث طولانی شدن برخی هفته‌های لیگ برتر در این مقطع از فصل شده مشغله آسیایی پرسپولیس در لیگ قهرمانان است که تعویق بعضی دیدارهای این تیم در لیگ برتر و جام حذفی را به دنبال داشته است.

نفت تهران به این دلیل باید به فاصله چهار روز پس از دیدار خود در هفته نهم، از هفته دهم لیگ برتر به میدان برود که چهار روز پس از رویارویی با استقلال خوزستان دیدار معوقه خود از مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی برابر پرسپولیس را در پیش دارد.

مشغله آسیایی پرسپولیس اگرچه برنامه بازی‌های برخی از حریفان این تیم را به هم ریخته اما تأثیری در برنامه مسابقات بسیاری از رقبای لیگ برتری و از جمله ۲ تیم اصفهانی نداشته است و آنها به مانند هفته قبل دیدارهای خود را آخر هفته برگزار می‌کنند.

سپاهان پس از فرار نسبی از بحران، پنج‌شنبه در تبریز میهمان گسترش فولاد است و ذوب‌آهن جمعه احتمالاً در ورزشگاه یادگار امام (ره) قم در یک مسابقه به اصطلاح خانگی پذیرای صدرنشین ناخوانده لیگ یعنی پارس جنوبی است. این بازی که هم به خاطر مکان احتمالی برگزاری آن و هم به دلیل حریف شگفتی‌سازش یک مسابقه ویژه برای سبزپوشان اصفهانی به حساب می‌آید تنها دیدار هفته دهم است که در روز پایانی هفته برگزار می‌شود.

دیدار پیکان و تراکتورسازی به خاطر نقشی نسبی که در تعیین معادلات بالای جدول دارد از جمله بازی‌های با اهمیت هفته محسوب می‌شود اما بدون تردید مهم‌ترین دیدار هفته دهم لیگ برتر شهرآورد پایتخت بین پرسپولیس و استقلال است که البته به صورت معوقه و به فاصله تقریباً یک هفته پس از اتمام سایر دیدارها برگزار خواهد شد.

برنامه کامل رقابت‌های هفته دهم لیگ برتر به شرح زیر است:

سه‌شنبه، بیست‌وپنجم مهر ۹۶

نفت تهران - استقلال خوزستان، ورزشگاه تختی تهران، ساعت ۱۵ و ۴۵ دقیقه

پنج‌شنبه، بیست‌وهفتم مهر ۹۶

گسترش فولاد تبریز - سپاهان اصفهان، ورزشگاه بنیان دیزل، ساعت ۱۵

پیکان تهران - تراکتورسازی تبریز، ورزشگاه شهدای شهر قدس، ساعت ۱۵ و ۴۵ دقیقه

سیاه‌جامگان مشهد - صنعت نفت آبادان، ورزشگاه ثامن، ساعت ۱۶ و ۱۵ دقیقه

سپیدرود رشت - پدیده مشهد، ورزشگاه شهید دکتر عضدی، ساعت ۱۷

فولاد خوزستان - سایپا تهران، ورزشگاه غدیر، ساعت ۱۸

جمعه، بیست‌وهشتم مهر ۹۶

ذوب‌آهن اصفهان - پارس جنوبی جم، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم، ساعت ۱۸

پنج‌شنبه، چهارم آبان ۹۶

پرسپولیس تهران - استقلال تهران، ورزشگاه آزادی، ساعت ۱۶ و ۴۰ دقیقه

کد خبر 323490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.