مرغ گرم ارزان شد/کاهش ۱۶۰۰ تومانی قیمت مرغ نسبت به ماه گذشته

نائب رئیس اتحادیه مرغداران اصفهان با اشاره به کاهش قیمت مرغ گرم در سطح عرضه، گفت: در حال حاضر قیمت مرغ گرم نسبت به ماه گذشته حدود ۱۶۰۰ تومان ارزان تر و با نرخ ۶۷۰۰ تومان فروخته می شود.

محمدعلی فروغی در گفتگو با خبرنگار ایمنا پیرامون وضعیت بازار مرغ در اصفهان، اظهار داشت: خوشبختانه بازار مرغ طی چند هفته گذشته اندکی به ثبات رسیده و شاهد کاهش نرخ مرغ هستیم.

وی افزود: با کاهش قیمت مرغ زنده و جوجه یک روزه در مرغداری ها، نرخ مرغ در کشتارگاه ها و در سطح عرضه نیز کاهش داشته است.

به گفته نائب رئیس اتحادیه مرغداران اصفهان، پیش از این نرخ جوجه یک روزه ۳۰۰۰ تومان بود که اکنون به ۱۹۰۰ تا ۱۸۰۰ تومان کاهش قیمت یافته است.

وی افزود: در حال حاضر قیمت مرغ گرم در کشتارگاه های اصفهان ۶۵۲۰ تومان است که در سطح مغازه های شهر ۶۷۰۰ تومان فروخته می شود.

فروغی تاکید کرد: نرخ مرغ گرم در بازار اصفهان نسبت به ماه گذشته حدود ۲۰ درصد یعنی ۱۶۰۰ تومان ارزان تر شده است.

وی پیرامون گلایه مرغداران از کاهش نرخ مرغ زنده، گفت: در حال حاضر قیمت مرغ زنده درب مرغداری ها حدود ۴۳۰۰ تومان است اما با توجه به اینکه مرغ داران، پیش از این جوجه یک روزه را با نرخ حدود ۳۰۰۰ تومان خریداری و جوجه ریزی کرده اند، با کاهش قیمت مرغ زنده، اکنون متضرر می شوند.

نائب رئیس اتحادیه مرغداران اصفهان با اشاره به اینکه هم اکنون به دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز مردم بیشتر تمایل به خرید گوشت سفید و یا بوقلمون دارند، تصریح کرد: البته نرخ بوقلمون در این مدت کاهش نداشته و هر کیلو گوشت بوقلمون ۱۴ هزار تومان عرضه می شود.

وی در خصوص مازاد تولید مرغ در اصفهان، گفت: بعد از شیوع بیماری آنفولانزای مرغی، صادرات مرغ از سال گذشته متوقف شد که همچنان نیز ادامه دارد؛ از سوی دیگر اگر مازاد بر نیاز، مرغ تولید و روانه بازار شود شرکت پشتیبانی امور دام موظف به خرید تضمینی آن است.

فروغی همچنین در پاسخ به این سوال که با نزدیک شدن به ایام اربعین نرخ مرغ چگونه خواهد بود، افزود: قیمت مرغ اکنون در بازار به ثبات رسیده و کاهش مجدد آن موجب ضرر مرغ داران می شود بنابراین پیش بینی کاهش دوباره مرغ در بازار را نداریم.

کد خبر 323432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.