پیشرفت ۷۵ درصدی احداث فاز اول بازار گل و گیاه اصفهان

معاون عمران سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان گفت: عملیات اجرایی فاز اول بازار گل و گیاه تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت داشته است.

به گزارش ایمنا، طی چند سال گذشته سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان علاوه بر ایجاد بازارهای روز به منظور عرضه و فروش انواع تولیدات کشاورزی(میوه وتره بار)، فرآورده های لبنی، محصولات پروتئینی و سایر نیازهای ضروری شهروندان اقدام به احداث بازار گل و گیاه کرد.

 احداث بازار گل و گیاه باعث حذف واسطه های اضافی شده در همین راستا ارتباط بدون واسطه بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان باعث واقعیتر شدن قیمتها می شود همچنین محصولات متنوع مانند انواع گل های گلدانی، فصلی، باغچه ای، آپارتمانی، کاکتوس، انواع گل های شاخه بریده، درختان و درختچه های مثمر و غیر مثمر، گل های خشک در بازار گل و گیاه وجود دارد ازدیگر محصولات این بازار می توان به کود، سم، بذر، ادوات باغبانی، ابزار آلات تزیین، انواع گلدان، خاک برگ  غیره اشاره کرد که با بالاترین کیفیت در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

اکنون نیز بازار گل و گیاه اصفهان بخش قابل توجهی از نیاز بازار گل استان های جنوبی کشور را تامین می کند اما به دلیل حجم بالای ترافیک در محدوده این بازار، شهرداری اصفهان برای آسایش شهروندان در نظر گرفت تا بازار گل و گیاه همدانیان را به شرق اصفهان منتقل کند.

امیرنوری معاون عمران سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان دراین باره اظهار کرد: با جابجایی بازار گل و گیاه، ترافیک خیابان همدانیان کاهش می یابد و شهروندان برای همیشه از معضل ترافیک این خیابان رها می شوند.

وی با اشاره به اینکه بازار گل و گیاه در ۳ فاز با اعتبار ۱۳۷ میلیارد تومان احداث می شود، عنوان کرد: عملیات اجرایی فاز اول این پروژه در دست اجراست و تاکنون نیز ۷۵ درصد پیشرفت داشته است.

معاون عمران سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: فاز یک آن دارای ۴ بخش همچون سالن گلهای سرشاخه، گیاهان آپارتمانی، زیر سازی و محوطه سازی ها، سالن تخصصی کاکتوس و باغ و باغچه است.

نوری با اشاره به اینکه فاز دوم بازارگل وگیاه شامل شربت خانه، آزمایشگاه، ساختمان اداری، مجموعه خدماتی و محوطه سازی است، ادامه داد: عملیات اجرایی فاز دوم این پروژه نیز در دست طراحی است.

وی  با اشاره به اینکه فاز سوم پس از تکمیل عملیات اجرایی فاز دوم در دست اجرا قرار گرفته می شود، خاطرنشان کرد: در فاز سوم بازار گل و گیاه شرق اصفهان نیز سالن های پرندگان و ماهی های زینتی و محوطه سالن احداث می شود.

معاون عمران سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان اظهارکرد: بازار گل و گیاه شرق اصفهان بر اساس آخرین تکنولوژی روز دنیا احداث و در اختیار شهروندان قرار داده  می شود.

کد خبر 323306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    1 0
    با سلام،یعنی بازار فعلی جا به جا میشه؟؟ فکر راه رو کردین؟؟؟ مردم چطور بیان جای جدید؟؟