لباس سفید بر تن سپاهان/ ذوب‌آهن پدیده نشد

در هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران سپاهان اولین پیروزی خانگی خودش را کسب کرد و ذوب‌آهن در آستانه کسب یک برد مهم، در نهایت به تساوی رضایت داد.

خبرگزاری ایمنا - گروه ورزشی - مسعود افشاری: پیروزی در مقابل سیاه‌جامگان نه چندان پرمهره کمترین انتظاری بود که هواداران سپاهان می‌توانستند از تیمشان داشته باشند که همین اتفاق هم افتاد و در نهایت ۲ گل از جانب جلال علی‌محمدی و رضا میرزایی کافی بود تا سپاهان بعد از ۹ هفته سرانجام رنگ برد را در نقش‌جهان هم ببیند. ادامه روند ناکامی‌های خانگی سپاهان می‌توانست فشار انتقادات را نسبت به این تیم افزایش دهد و حتی منجر به شعار هواداران علیه سرمربی تیمشان هم بشود که خوشبختانه در پایان مسابقه پیروزی به‌ نام سپاهان ثبت شد. این پیروزی حداقل از لحاظ روحی روانی شرایط سپاهان و کادر فنی‌اش را نسبت به قبل بهتر خواهد کرد و باید دید در ادامه لیگ نماینده فوتبال اصفهان چگونه می‌تواند امتیازات لازم را کسب کند. بسته ماندن دروازه سپاهان از یک طرف خبری بسیار خوب برای کرانچار بود که تغییرات صورت گرفته در خط دفاعی را مثبت ارزیابی کرد اما ای کاش کرانچار فکری هم به حال مهاجمان خودش در خط حمله کند که هم ساسان انصاری و هم مروان حسین هنوز نتوانسته‌اند نگرانی تیم را در این خط حل کنند و بار گلزنی سپاهان بیشتر بر روی دوش بازیکنانی مثل جلال علی محمدی و حتی رضا میرزایی قرار گرفته است.

ذوب‌آهن برد را ارزان می‌فروشد

در مشهد ذوب‌آهن درست همان بلایی که در بازی مقابل سیاه‌جامگان بر سرش آمده بود باز هم در مقابل پدیده تکرار کرد تا شاید شیرین‌ترین سه امتیاز امیر قلعه‌نویی در این فصل بسوزد. بردن پدیده تیم دوم جدول لیگ آن هم در شهر مشهد اتفاقی بود که می‌توانست ذوب‌آهن را تبدیل به بهترین تیم هفته کند اما باز هم عدم تمرکز فکری بازیکنان این تیم برای حفظ ۲ گل برتری باعث شد تا جای سه امتیاز و یک امتیاز عوض شود. ذوب‌آهن تا به امروز از ۹ بازی به ۶ تساوی دست پیدا کرده که با وجود ثبت آمار نباختن باز هم از لحاظ نتیجه‌گیری آنچنان همخوانی با عملکرد تیم ندارد. البته قلعه‌نویی باید به نوعی مدیون رشید مظاهری هم باشد که اجازه نداد بازگشت پدیده و محمد قاضی رویایی‌تر از این شود وگرنه همین یک امتیاز هم از چنگ ذوب‌آهن خارج شده بود. ذوب‌آهن از نظر تاکتیکی خوب بازی می‌کند و خوب موقعیت گل هم ایجاد می‌کند اما مشکل اینجاست که در حفظ پیروزی هنوز به بلوغ لازم نرسیده است و قلعه‌نویی باید این مشکل را در تیمش حل کند. ذوب‌آهن اگر از این امتیازاتی که خودش سوزانده حداقل ۶ امتیاز گرفته بود امروز می‌توانست روی پله دوم جدول لیگ حضور داشته باشد.

کد خبر 323286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.