برگزاری ششمین نشست باغ ایرانی در موزه حمام علیقلی آقا

ششمین نشست باغ ایرانی با عنوان «از منظر معماری ایران» ۲۷ مهرماه در موزه حمام علیقلی آقا برگزار می شود.

به گزارش ایمنا، نشست ششم از سلسله نشست های باغ ایرانی با عنوان «از منظر معماری ایران» و با سخنرانی «محمدرضا حائری مازندرانی» در موزه حمام علیقلی آقا برگزار می شود.

این سلسله نشست ها با محوریت بررسی سبک معماری باغ های ایرانی و سبک و سیاق الهام گرفتن آنها از معماری سنتی و بومی ایرانی برگزار شده و در هر نشست به بررسی آن از منظرهای متفاوت با حضور کارشناسان متخصص می پردازد.

اولین نشست «باغ ایرانی» از سوی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان و با همکاری موزه حمام علی قلی آقا، با سخنرانی سیدعلیرضا قهاری و ابوالحسن میرعمادی در زمینه مدیریت دوران گذار در آشفتگی شهرسازی و باغ ایرانی گذشته حال آینده، دومین نشست با موضوع «اصفهان شهری بر نظام باغ ها» با سخنرانی سیروس شفقی، سومین نشست نیز با محوریت «الگوهای پایدار باغ ایرانی» و با حضور شاهچراغی، چهارمین نشست با عنوان «باغ ایرانی و زندگی امروز» و با حضور «آزاده شاهچراغی» و پنجمین نشست با عنوان «باغ های مثمر تاریخی» در موزه حمام علیقلی آقا برگزار شده است.

نشست ششم با حضور محمدرضا حائری مازندرانی دانش آموختۀ رشته معماری و شهرسازی از دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود که از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۵ مدیریت گروه شهرشناسی دفتر پژوهش‌های فرهنگی را به‌عهده داشته است. وی مدیر مسئولی فصل‌نامه اندیشه ایرانشهر و تحقیق و آموزش در زمینه معماری و شهرسازی، مدیریت ۲۲ طرح و تألیف ۵۰ مقاله در این زمینه را در کارنامه‌اش دارد.

علاقمندان برای حضور در این نشست می توانند پنج‌شنبه ۲۷ مهرماه ساعت ۱۶ به موزه حمام علیقلی آقا، واقع در خیابان مسجد سید، خیابان آیت الله بیدآبادی مراجعه کنند.

کد خبر 323180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.