نقش‌جهان بالاخره رنگ برد سپاهان را دید/ میرزایی فرشته نجات کرانچار

تیم فوتبال سپاهان بالاخره در ورزشگاه نقش‌جهان موفق به شکست حریف خود شد.

خبرگزاری ایمنا-
هفته نهم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس
دیدار تیم‌های سپاهان و سیاه جامگان
ورزشگاه:
نقش جهان
تماشاگر: ۶ هزار نفر
گل‌ها: جلال علیمحمدی (دقیقه ۶۵) و رضا میرزایی (دقیقه ۸۹) برای سپاهان
اخطار: جلال علیمحمدی (دقیقه ۹) و ساسان انصاری (دقیقه ۵۵) از سپاهان؛ امیرحسین صالحی (دقیقه ۵۹) و یونس شاکری (دقیقه ۶۶) از سیاه جامگان
سپاهان: لی اولیویرا، سعید آقایی، سیاوش یزدانی، مهدی رحیمی، عارف غلامی، میلاد سرلک، علی کریمی (۷۵- شاهین ثاقبی)، حسین پاپی، جلال علیمحمدی، ساسان انصاری (۸۲- رسول نویدکیا) و مروان حسین (۴۶- رضا میرزایی)
سرمربی: زلاتکو کرانچار
سیاه‌جامگان: محمد ناصری، رضا شربتی، وحید عسگری، محمدمهدی عسگری، کیوان امرایی، مرتضی احمدی، پیام ملکیان، امیرمحمد پناهی (۸۳- بهتاش میثاقیان)، محسن آقایی، امیرحسین صالحی و گوران یرکوویچ (۶۵- یونس شاکری)
سرمربی: اکبر میثاقیان
داور: وحید کاظمی، سعید علی نژادیان و ایوب غلامزاده

شرح بازی:
دو تیم در شرایطی برابر یکدیگر قرار می‌گرفتند که نتایج ضعیف هفته‌های اخیر باعث شده بود در شرایط بحرانی قرار داشته باشند و در این بازی نیاز دو چندان به کسب نتیجه مطلوب داشته باشند. برخلاف سپاهان که نتیجه‌ای جز پیروزی برایش مناسب نبود، سیاه جامگان با کسب یک تساوی نیز می‌توانست از بحران خارج شود، همین مسئله نیز باعث شد سیاه جامگان از همان ابتدای بازی با ارائه بازی دفاعی و بسته مانع گلزنی حریفش شود. سپاهان نیز که برابر تیم‌هایی که فوتبال بسته ارائه می‌دهند کاملاً ناکام است در نیمه نخست در باز کردن دفاع حریف ناتوان بود.
در نیمه دوم سپاهان با به زمین آوردن رضا میرزایی به جای مروان حسین آهنگ هجومی بیشتری گرفت و پس از خلق چند موقعیت و موقعیت مشکوک به پنالتی بالاخره در دقیقه ۶۵ روی تیزهوشی پاپی و ضربه غیر قابل مهار جلال علیمحمدی به گل رسید. بازی در دقایق باقیمانده با جلو کشیدن سیاه جامگان با موقعیت‌های بیشتری همراه شد و همین باعث شد سپاهان در دقیقه ۸۹ روی فرار دیدنی رضا میرزایی گل دوم را هم به ثمر برساند و اولین پیروزی خود را در نقش جهان قبل از سوت پایان جشن بگیرد.

شرح گل‌ها:
۱-۰ (۶۵- سپاهان): کرنر سپاهان توسط پاپی از سمت چپ به صورت کوتاه و تیز به پشت محوطه جریمه برای جلال علیمحمدی ارسال شد تا او با ضربه‌ای غیر قابل مهار دروازه سیاه جامگان را باز کند.
۲-۰ (۸۹- سپاهان): در یک ضد حمله پاس علیمحمدی به رضا میرزایی رسید تا او پس از دریبل دروازه‌بان، دروازه خالی را باز کند و خیال سپاهان را از پیروزی راحت.

دقایق حساس:
دقیقه ۳۲- توپ در پشت محوطه جریمه و در موقعیتی مناسب در اختیار علی محمدی قرار گرفت اما ضربه او آرام نواخته شد تا دروازه‌بان به راحتی توپ را مهار کند.
ذقیقه ۳۸- ارسال علی کریمی از سمت چپ در تیر دوم با ضربه سر مروان همراه شد که توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۷۸- ضربه کیوان امرایی پس از طی کردن عرض دروازه از سمت دیگر زمین به بیرون رفت.
دقیقه ۸۴- در یک ضد حمله پاس در عمق نویدکیا به میرزایی رسید اما او در موقعیتی تک به تک توپ را به دروازه‌بان کوبید.

اتفاق ویژه:
۱- اولین پیروزی سپاهان خانگی سپاهان در این فصل پس از گذشت ۹ هفته به دست آمد.
۲- در اوایل نیمه دوم داور صحنه‌ای را به نفع سپاهان پنالتی گرفت اما کمک داور تصمیم او را وتو کرد و پنالتی لغو شد!

بهترین بازیکن:
جلال علیمحمدی با یک گل و یک پاس گل بهترین بازیکن زمین بود اما نباید از نقش بالای میرزایی در این پیروزی گذشت. با حضور او در نیمه دوم سپاهان از این رو به آن رو شد و در نهایت سه امتیاز مهم کسب کرد.

کد خبر 323177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.